استاندار آذربایجان‌شرقی از تصفیه غیرشیمیایی فلزات سنگین از آب برای نخستین بار در جهان در تصفیه‌خانه نظرکهریزی شهرستان هشترود خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۷۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

مجید خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رشد جمعيت و افزايش تقاضا براي دستيابي به آب باكيفيت بهتر و وجود برخی آلاینده‌ها از جمله فلزات سنگین در برخی از منابع آبی که خطرات بهداشتی و زیست محیطی دارند، استفاده از روش های کارآمد تصفیه آب را ضروری می‌سازد.

وی افزود: در این راستا محققان دانشگاه تبریز با بررسی‌های آزمایشگاهی و میدانی روش جدیدی را در سطح ملی و بین‌المللی با راندمان بالا و هزینه پایین ابداع کرده و طرح «تصفیه آب و حذف فلزات سنگین نظر کهریز» را در شهرستان هشترود به بهره‌برداری رسانده‌اند.

خدابخش اضافه کرد: این سیستم تصفیه که مبتنی بر کاویتاسیون پلاسمایی است با حمایت شرکت آب و فاضلاب استان در مقیاس10 لیتر بر ثانیه با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در مقیاس نیمه صنعتی ساخته شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از مهمترین مزایای روش پلاسمایی در تصفیه آب می‌توان به مواردی مثل عدم نیاز به افزودن هرگونه مواد شیمیایی، حذف فلزات سنگین با راندمان بالا، زمان تصفیه بسیار پایین در حدود 2 دقیقه، بهره برداری آسان نسبت به سایر روش‌ها، کاهش COD و BOD و بوهای نامطبوع، فضای بسیار کم جهت نصب سیستم و هزینه بسیار پایین نگهداری سیستم اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها