خبرهای داغ:
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: کوشک دربر روستای ویریچ از توابع بخش کهک استان قم مرمت و احیا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۲۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
«کوشک دربر» قم مرمت و احیا می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، صنایع دستی و گردشگری استان قم، عمار کاوسی از تبدیل «کوشک دربر» به باغ تالار خبر داد و افزود: عملیات مرمت این کوشک تاریخی شروع شده و این مکان به زودی به باغ تالار تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: کوشک دربر از خانه‎‏ باغ‌های تاریخی قم به شمار می‎رود که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. این خانه اخیراً در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و مراتب ثبت آن از سوی دکتر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به استاندار قم ابلاغ شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: کوشک دربر در بخش کهک واقع شده که این بخش دارای آب و هوایی معتدل و به عنوان قطب گردشگری استان مطرح است و با تبدیل این کوشک به باغ تالار می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌های جدید گردشگری قم مطرح شود.

وی گفت: مرمت این اثر تاریخی با مشارکت مالک و اداره کل میراث فرهنگی قم و از محل اعتبارات ملی شروع شده است.

کاوسی تصریح کرد: مالکان خانه‌های قدیمی نگران ثبت خانه‌های خود نباشند چرا که بهترین و مناسب‌ترین راه برای حفظ و نگهداری خانه‌های تاریخی، ثبت در فهرست آثار ملی است و این اتفاق را برای هر کدام از بنا‌های تاریخی یک ارزش فرهنگی محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها