حجاب در کشور ما از جمله نمادهایی است که دارای پیشینه قوی دینی و ملی است که در طول تاریخ در حوادث گوناگون حفظ شده است.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۲۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

به گزارش سرویس بسیج اساتید خبرگزاری بسیج ، بسیج اساتید استان اصفهان به مناسبت روز عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر نمود .

متن بیانیه به شرح زیر است: 

 

باسمه تعالی


در دوران معاصر شاخصه هر کشوری در جهان روشن است و کشورها به این شاخص‌ها و نمادها حساسیت ویژه ای دارند. این نشان‌ها دارای پشتوانه غنی و قوی فرهنگی بوده و همین امر باعث شده است که عموم مردم حفظ و نگهداری این نمادها را مهم بشمارند.

عمده ترین این نشان‌ها پرچم هر کشور است. علاوه بر آن نمادهای دیگری نیز بوجود آمده است.

حجاب در کشور ما از جمله نمادهایی است که دارای پیشینه قوی دینی و ملی است که در طول تاریخ در حوادث گوناگون حفظ شده است. این نماد که یکی از مهم‌ترین نشان‌های ملی ماست همواره بویژه از زمان حکومت پهلوی ها مورد حجمه قرار گرفته است چرا که تخریب نمادهای کشور مقدمه تضعیف و تخریب فرهنگ عمومی می باشد.

متاسفانه شبیخون فرهنگی و عدم توجه متولیان فرهنگی کشور منجر به تضعیف این نماد در سطح جامعه شده است.

عدم وجود برنامه های فرهنگی مناسب و تاثیرات غیر قابل انکار شبکه های تلویزیونی و اجتماعی تاثیر زیادی در تغییر پوشش بانوان ایرانی داشته است تا آنجا که بسیاری از دختران و زنان ایرانیاز این که حجاب یک دستور صریح قرآنی است بی اطلاع هستند.

بسیج اساتید استان اصفهان ضمن تمام تلاش همه جانبه در ترویج حجاب به متولیان فرهنگی کشور هشدار می دهد که عدم توجه به این مهم عواقب سوئی را درپی خواهد داشت و لازم است تمام دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما ،حوزه های علمیه و دانشگاه‌‎ها برنامه ریزی منسجم و علمی و همه جانبه در مقابله با ترویج بی حجابی بنماید.

ارسال نظرات