خبرهای داغ:
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین :

آغاز طرح بزرگ یاوران ولایت با رویکرد دانش آموز محوری

ابراهیمی گفت: طرح یاوران ولایت در دو بخش پسران و دختران دانش آموز به مدت ۴ شب و ۵ روز در اردوگاه شهید رجایی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۰۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

رضا ابراهیمی مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج ضمن اشاره به طرح یاوران ولایت بیان کرد: طرح یاوران ولایت در دو بخش پسران و دختران دانش آموز به مدت ۴ شب و ۵ روز در اردوگاه شهید رجایی برگزار می شود.
وی گفت: افتتاح این طرح در ۲۵ تیرماه اختتامیه آن ۲۹ تیرماه سال جاری ویژه دانش آموزان پسر و افتتاحیه و اختتامیه طرح حامیان ولایت ویژه دانش آموزان دختر از تاریخ ۳۰ تیرماه تا ۳ مردادماه سال جاری می باشد.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: این دوره با محوریت یادبود شهدای مدافع حرم در اردوگاه شهید رجایی با همکاری سپاه امام حسن(ع) شهرستان البرز واقع در محمد شهر برگزار می شود.
ابراهیمی با اشاره به شعار این دوره از طرح حامیان ولایت عنوان کرد: شعار مدرسه انقلابی، دانش آموز انقلابی با هدف تربیت فرماندهان و مدیران جوان و نوجوان و ایجاد تحرک و پویایی در واحدهای مقاومت پیشگام بسیج دانش آموزی و همچنین رشد و ارتقا سطح استعدادهای دانش آموزان نخبه و دارای زمینه در قالب پذیرش مسوولیت فرمانده واحد بسیج دانش آموزی دبیرستان های دوره دوم متوسطه می باشد.
وی افزود: همچنین ارتقا سطح معرفتی و بینش و نهادینه شده شاخصه های تربیتی در دانش آموزان و ایجاد زمینه پذیرش مسوولیت در آینده با ایجاد زمینه های علمی و مهارتی از اهداف این طرح است.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: این برنامه با در نظر گرفتن راهبرد تربیت دانش آموزان در جهت تحقق جامعه اسلامی با رویکرد دانش آموز محوری و با هدف تربیت و توانمندسازی نیروهای تراز انقلاب اسلامی به صورت استانی برگزار می شود.
ابراهیمی تصریح کرد: در طرح حامیان ولایت ۲۸۰ دانش آموز دختر و پسر شرکت می کنند که از هر دبیرستان پسرانه یک دانش آموز و جمعا ۱۴۳ دانش آموز پسر و از هر دبیرستان دخترانه یک دانش آموز و جمعا ۱۳۷ دانش آموز دختر از پایه دهم دبیرستان شرکت دارند.
وی خاطرنشان کرد: دوره یاوران ولایت در محورهای مهارتی، مهارتی، تشکیلاتی و تربیتی اجرا می شود. در بحث تشکیلاتی ۶ کلاس و ۶ کارگاه با موضوعات مساله شناسی، چگونگی جذب، سازماندهی، برنامه ریزی، اجرا و مستندسازی برنامه ها آموزش داده می شود.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: در بحث مهارتی سه کلاس با موضوعات صالحین، فضای مجازی و آموزش کتاب کار بسیج و در بحث معرفتی و بصیرتی در زمینه های اخلاق تشکیلاتی، دشمن شناسی رسانه ای جهت تشخیص دوست از دشمن در فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
این مسوول اضافه کرد: در خلال این برنامه، کلاس های فوق برنامه با محوریت مسابقات ورزشی، فرهنگی، مراسم شبی با شهدا با حضور خواهر شهید فهمیده در بخش دختران و حضور خانواده های شهدای مدافع حرم نیز برگزار می شود.
سروان ابراهیمی ضمن اشاره به حضور اساتید برجسته در این طرح بیان کرد: اساتید برجسته استانی و کشوری در این اردو حضور دارند و همایش هایی نیز در خصوص مشاوره و آسیب شناسی اجتماعی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری انتخابات مجمع علوی ویژه پسران و مجنع فاطمی ویژه دختران جهت انتخاب نمایندگان دانش آموزان و نیز توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی بین دانش آموزان از دیگر برنامه های این اردو می باشد.
وی گفت: این مراسم حاصل همکاری مشترک اداره کل آموزش و پرورش استان و سپاه صاحب الامر(عج) استان با سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین می باشد. همچنین مراسم افتتاحیه و اختتامیه اردوی حامیان ولایت با حضور آیت اله عابدینی، سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین و سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین همراه می باشد.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در پایان افزود: این اردو با رویکرد دانش آموز محوری می باشد چرا که مدیران و مسوولان آینده کشور همین دانش آموزان هستند و ما با هویت و مسوولیت بخشیدن به این دانش آموزان، به دنبال تربیت یاوران برای ولایت هستیم.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها