خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: فلسفه وجودی سپاه، دفاع همه جانبه و در همه عرصه ها از انقلاب و دستاوردهای آن است و هرکجا خطری متوجه انقلاب باشد سپاه ورود می‌کند.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۷۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران طی سخنانی در نشست خبری که امروز صبح برگزار شد، با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در تاریخ اسلام برای اولین بار است که عمر حاکمیت و نظام حکومت دینی و ولایی به ۴ دهه می رسد.

وی ادامه داد: در این چهل سال، انقلاب اسلامی به رغم همه توطئه ها و فتنه‌های استکبار، فراز و نشیب داشته اما هرگز توقف نداشته و امروز استکبار اعتراف دارد که انقلاب اسلامی مرگ تدریجی استکبار را رقم زده است.

حاج صادقی گفت: انقلاب اسلامی دشمن دارد چون زنده و در حال حرکت است و اگر تاثیرگذاری انقلاب نبود، دشمن هم نداشت لذا چون دشمن دارد حافظ و پاسدار با بصیرت و شجاعت و آمادگی نیز می‌خواهد تا نقشه دشمن را بفهمند و در مقابل او بهترین راهکار را عملیاتی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: رمز ماندگاری انقلاب در این چهل سال پیوند مردم و ولایت است و دشمن تمام تلاش خود را می کند تا این پیوند را از بین ببرد.

وی با بیان اینکه بسیج چیزی جز امت اسلامی سازماندهی شده برای سنگر نشینی انقلاب نیست، افزود: فلسفه وجودی سپاه، دفاع همه جانبه و در همه عرصه ها از انقلاب و دستاوردهای آن است و هرکجا خطری متوجه انقلاب باشد سپاه ورود می‌کند.

حاج صادقی گفت: استقامت فکری و استقامت عملی دو لازمه حرکت در مسیر انقلاب و پاسداری از آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مطالبه رهبری از ما در نمایندگی ولی فقیه، ارتقاء بصیرت دینی، تقویت روحیه انقلابی و جهادی و معنویت، ارتباط و بهره گیری از حوزه های علمیه و روحانیون آگاه و اثرگذار و تعامل و ارتباط سازنده با فرماندهی است، گفت: در همین راستا همایش بسیج اساتید حوزه های علمی ۴ استان قم، تهران، مشهد و اصفهان از ۲۶ تیر به مدت سه روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه، شعار این همایش را «حوزه انقلابی، رسالت اساتید انقلابی و بسیجی» و اهداف آن را اعلام حضور انقلابی اساتید بسیجی حوزه های علمیه در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن، تقویت انسجام فعالیت اساتید حوزه های علمیه در جهت ماندگاری انقلاب اسلامی، آمادگی بیشتر برای بصیرت افزایی روحانیون اثرگذار در هدایت اقشار بسیج، اگاهی و بصیرت نسبت به توطئه های استکبار و راهکار های مقابله با آن و نمایش ولایتمداری و تبعیت حوزه های علمیه از رهبری معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: حدود ۳۰۰ نفر در این اجتماع و همایش به نمایندگی از ۲۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند.

حاج صادقی درخصوص مواضع اخیر روحانی و حمایت سپاه وی نیز تصریح کرد: هرگاه مسئولین در راستای ماموریت ها و خدمت به مردم حرکت کنند بی تردید حامی آنها هستیم.

وی ادامه داد: مواضعی که اخیرا اعلام شد در جهت گفتمان مقاومت در برابر استکبار و خوشحال کننده و رضایتبخش بود و چون در راستای سیاست‌های رهبری قرار داشت از آن حمایت شد و می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت:هرگاه مواضع در جهت سیاست‌های کلان نظام که رهبری اعلام می‌کنند و در جهت خدمت به مردم باشد سپاه از آن حمایت می‌کند.

حاج صادقی با بیان اینکه سپاه با تمام وجود در جهت اجرای منویات رهبری فعالیت می‌کند، بار دیگر تصریح کرد: از مسئولینی که دنبال تحقق فرامین رهبری و نظام باشند حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند، هزینه سازش بسیار بیشتر از مقاومت است. امریکا و استکبار اهل گفتگو و منطق نیستند و جز به سلطه بر ما راضی نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درخصوص سیاسی بودن سپاه، گفت: سپاه بصیرت سیاسی و بینش و درک سیاسی دارد اما آنچه که نباید به آن ورود کند و نمی‌کند، جبهه بندی های سیاسی است.

حاج صادقی تاکید کرد: بصیرت سیاسی برای ما واجب و شرط پاسداری است و بدون آن نمی‌توانیم ثابت قدم باشیم اما جناح بندی و محدود شدن به برخی جناح های سیاسی سم‌ کشنده و ممنوع است.

وی اضافه کرد: ما در دفاع از جبهه انقلاب و مقابله با جبهه استکبار حضور داریم و سپاه مبارزه با جبهه استکبار را وظیفه خود می‌داند. حال اگر این را سیاسی بودن می‌دانید بله هستیم چون اگر بینش سیاسی نداشته باشیم، دین نداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: در درون نظام جناح های سیاسی متفاوتی وجود دارد اما سپاه به هیچکدام وابسته نیست و وارد هیچکدام نشده و نمی شود، البته در عین حال مواضعی که می‌گیریم ممکن است با جناحی که انقلابی تر است، نزدیکتر باشد اما نه قصد مخالفتی با جناح دیگر را داریم و نه موافقتی با جناحی که فکر می‌کند موافق آن هستیم.

حاج صادقی در عین حال تصریح کرد: مواضع رسمی سپاه را یا فرمانده کل سپاه یا نماینده ولی فقیه در سپاه یا سخنگوی سپاه اعلام می‌کند اما به هرحال باقی افراد هم دیدگاه های خود را دارند و قابل احترام است اما موضع رسمی سپاه نیست.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: یکی از ابعاد مهم انقلاب، حمایت از نهضت‌های اسلامی و‌مظلومان و مسلمانان بوده است.

نماینده لی فقیه در سپاه افزود: امروز رژیم اشغالگر صهیونیستی به این جمع بندی رسیده که انقلاب اسلامی کاری کرده که اسرائیلی که روزی مقابل سنگ کودکان فلسطینی بود امروز در مقابل خود موشک‌های فلسطینی ها را می‌بیند و سنگهای فلسطینیان به موشک تبدیل شده است.

حاج صادقی تصریح کرد: یکی از صحنه های پیروزی انقلاب اسلامی شکست رژیم صهیونیستی در مقابل حزب الله لبنان و حماس و غزه بود که نشان می دهد جبهه مقاومت شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این اختصاص به شیعه ندارد و ما شاهد روحیه مقاومت و ایستادگی برادرانمان در حماس هم هستیم.

نماینده ولی فقیه درخصوص عملکرد برخی کشورهای منطقه گفت: این واقعا شرم آور است که استکبار بگوید مانند گاو شیرده یک کشور عربی را می‌دوشیم. حاکمان این کشورهای عربی باید مانند مردم خود عزت اسلامی را نزد خدا بجویند و در مقابل استکبار کوتاه نیایند.

حاج صادقی افزود: امروز نهضت اسلامی در سراسر جهان ایجاد شده و اگر روزی استکبار بخواهد با انقلاب کند، تمام دنیا ممکن است مقابل او بایستند.

وی تاکید کرد: اگر دشمن بخواهد متعرض انقلاب اسلامی شود تمام موجودیتش با خطر نابودی مواجه خواهد شد چراکه توان اطلاعاتی و نیروی انسانی و تجهیزاتی سپاه در آمادگی کامل است و تنگه هرمز فقط یکی از این عرصه هاست؛ مگر می‌شود دشمن مکانی را برای ما ناامن کند و برای او امن باشد؟

حاج صادقی افزود: روحانیون سپاه هم مانند برادران عملیاتی و مستشاری هرجا که لازم باشد در جبهه مقاومت حضور یافته و می‌یابند.

ارسال نظرات