استاد حوزه و دانشگاه:

دشمنان تلاش می کنند ارادت مردم به اهلبیت را کم نمایند

حجت الاسلام صمدی یزدی گفت: دشمنان اسلام و مسلمین تلاش می کنند، میزان ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را کاهش دهند.
کد خبر: ۹۰۳۵۳۲۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خادمان کریمه اهل بیت در جمع فرماندهان، مدیران، مسئولان و رزمندگان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام حضور یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صمدی یزدی از اساتید حوزه و دانشگاه ه به همراه کاروان کریمه اهل بیت به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است در جمع رزمندگان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به تشریح اهمیت معرفت و شناخت نسبت به سیره معصومین علیهم السلام پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام گفت: صفت کرامت، صفت بسیار بزرگی است. کرامت یعنی بزرگواری، با شخصیت و اهل گذشت بودن، با دوست و دشمن متناسب عمل کردن.

وی، افزود: اولین کسی که متصف به صفت کرامت است، خود خداوند است. در قرآن آمده است که " اقرأ و ربک الاکرم"، یعنی خداوند نه تنها کریم است، بلکه از همه کریمان بالاتر و اکرم است و به همه موجودات روزی می دهد و هیچ کس کرامتش به اندازه ذات اقدس الهی نیست.

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: خداوند دوست دارد بندگانش را نیز متصف به صفت کرامت هدایت کند و پیغمبر خاتم نیز با اتصاف به کرامت، رسول خداوند کریم است و کتابی که آورده قرآن کریم است و ایشان فرمودند: " انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق"، یعنی برای ترویج مکارم اخلاق نیز مبعوث شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی، با اشاره به روایتی از معصومین علیهم السلام، نشانه های کرامت را برشمرد و گفت: کرامت آن است که اگر کسی از بستگان با تو قطع رابطه کرد، با او رابطه ایجاد کنی؛ اگر کسی از نزدیکان به تو ظلم کرد، عفو و گذشت کنی .

وی با اشاره به ضرورت اقتدار همگان برابر دشمنان، بویژه نیروهای مسلح، تصریح کرد: کریمان در مقابل دشمنان نیز ظلم نمی کنند؛ ولی  در برابرش کوتاه نیز نمی آیند. پیغمبر اکرم در جنگ خیبر حاضر نشد آب را بر روی یهودیان خیبر ببندد و حضرت علی علیه السلام نیز از بستن شریعه های فرات بر روی دشمن پرهیز کرد و فرمودند: نتیجه را در نبرد با دشمن تعیین می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی یزدی، گفت: اگر انسان متصف به صفت کرامت شد، همچون اهل بیت علیهم السلام، جوانمرد و اهل گذشت خواهد بود.

وی، با اشاره به سیره زندگی حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بعنوان کریم اهلبیت علیهم السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بعنوان کریمه اهل بیت، معجزات بی شمار حضرت امام رضا علیه السلام بعد از شهادت این امام هُمام را یادآور شد و  بر افزایش معرفت آحاد جامعه به ساحت مقدس معصومین و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام تأکید کرد.

استاد حوزه و  دانشگاه، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام و مسلمین تلاش می کنند با ابزار مختلف، میزان ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را کاهش دهند و نگذارند سطح معرفت و شناخت آنها نسبت معصومین افزایش یابد.

ذکر توسل به ساحت کریمه اهلبیت سلام الله علیها و مولودیه خوانی با حضور مداح و ذاکر اعزامی از آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ، اعطان نشان متبرک به چند تن از فرماندهان و مسئولین سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار