بخشدار بندزرک میناب گفت:ساخت و نوسازی 14 ساختمان آموزشی در قالب 79 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 120میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرستانی و مشارکت خیرین و مدیریت بحران اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۰۳۵۲۸۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، معضل مدارس تخریبی برای همه ما دغدغه مهم است .ما مسئولیت مهمی در قبال فرزندان این مرزبوم ، داریم باید برای آینده هرمزگان فکر کنیم و با تلاش مضاعف شرایط را بهبود بخشیم .
 
تخریب مدارس در شهرستان میناب طی بارندگی‌های سال های گذشته یکی از دغدغه هایی بود که علاوه بر تهدید جان دانش آموزان بر کیفیت نامناسب تحصیل آن‌ها تأثیر گذاشته لذا برای بررسی این موضوع و تهیه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش بندزرک علیرغم وجود مدارس تخریبی و تحصیل دانش آموزان در کانکس با بخشدار بندزرک میناب به گفتگو نشستیم.
 
علی بلاک بخشدار بندزرک شهرستان میناب در گفتگو با میناب جنوب گفت: علیرغم مشکلات و کمبودها در حوزه آموزشی بخش بندزرک در طی دو سال گذشته شاهد اقدامی تاریخی از مسئولان استان در زمینه ساخت و نوسازی ساختمان مدارس بودیم که یک رکورد بزرگ در این زمینه علیرغم مشکلات و محدودیت منابع اعتباری به ثبت رسیده است.
 
 
کابوس مدارس فرسوده یکی از دغدغه های مدیران و دانش آموزان مینابی
 
علی بلاک بخشدار بخش بندزرک در گفتگویی اظهار داشت: بخش بندزرک با ۴۶ روستا و جمعیتی بالغ بر ۵۰هزار نفر ،بحث مدارس فرسوده بعنوان مهمترین دغدغه کاری بنده بود که خوشبختانه با حساسیت به مراتب بیشتر فرماندار محترم و نماینده بزرگوار حاج آقا ذوالقدر و استاندار سابق و همچنین جناب آقای دکتر همتی استاندار توانمند هرمزگان و همراهی مدیر آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی مدارس  در زمینه نوسازی مدارس را شاهد بودیم .
 
وی در ادامه عنوان داشت : طی کمتر از دو سال گذشته در بخش بندزرک بیش از۱۴ساختمان مدرسه در بخش بندزرک یا تکمیل و بهره‌برداری رسید یا در حال ساخت می باشد.
نماینده عالی دولت در بخش بندزرک خاطر نشان ساخت :مدارس روستای سلمانی، روستای کنار ترش، دماغ ریگ و دودو که در هفته دولت و دهه فجر سال گذشته با حضور مسئولان و مردم به بهره‌برداری رسید و ۵ مدرسه زهوکی ، پولاد قاسمی، کمبیل، سولقان و تم بلوچان که انشالله تا هفته دولت به بهره‌برداری می رسد .
 
 
 
اعتبار ۱۲۰ میلیاردی برای ساخت و نوسازی ۱۴ واحد آموزشی
وی در خصوص ساختمان های آموزشی در حال ساخت نیز گفت ؛ هم اکنون ۵ ساختمان آموزشی در روستاهای کولغ کلم سنگکی، کنار اسماعیل، گودو، طالوار و سرمست   با ۲۷ کلاس درس در حال ساخت می باشد که تا پایان سال تکمیل خواهند شد که برای بخش بندزرک این حجم از ساخت مدرسه در طول تاریخ آموزش بخش بی سابقه بوده است.
 
بخشدار بندزرک در ادامه خاطر نشان ساخت : ساخت و نوسازی این ۱۴ ساختمان آموزشی در قالب ۷۹ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۲۰میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرستانی و مشارکت خیرین و مدیریت بحران اختصاص یافته است.
 
این مقام مسئول با تقدیر از توجه مسئولان به موضوع مهم ایمن و استاندارد سازی مدارس بخش بندزرک اظهار داشت :این تحول در امر مدرسه سازی حاصل دغدغه و تلاش و پیگیری استاندار محترم، فرماندار گرامی،نماینده بزرگوار و سایر مدیران و خیرین بوده است .
 
 
تحصیل بدون دغدغه دانش آموزان در کانکس
نماینده عالی دولت در بخش بندزرک با بیان اینکه بر اثر بارندگی‌های اواخر سال ۹۵ سه ساختمان آموزشی روستاهای زهوکی، گودو و پولاد قاسمی دوچار تخریب یا وضعیت بسیار نا ایمن قرار گرفت که با پیگیری های انجام شده توسط مدیریت شهرستان و استاندار محترم در ستاد مدیریت بحران استان ۹ دستگاه کانکس استاندارد فضای آموزشی برای این سه مدرسه تخصیص یافت و دانش آموزان سال تحصیلی ۹۶ را بدون دغدغه شروع کردند.
 
علی بلاک در خصوص کمبودهای حوزه ساخت مدارس گفت: علیرغم اقدامات خوب و قابل تحسینی که انجام شده است اما هنوز حداقل بیش از ۸مدرسه در روستاهای بندزرک، گرازوئیه، گورزانگ، کش قلمان ، باغگلان و اسلام آباد و چهکار وجود دارد که نیاز فوری به احداث و نوسازی دارد.
روستای کولغ بنی بخش بندزرک فاقد فضای آموزشی
وی در خصوص روستا های فاقد فضای آموزشی سطح بخش گفت: تنها روستای فاقد فضای آموزشی در بخش بندزرک مربوط به روستای کولغ بنی می باشد که با جمعیت بالغ بر ۳۰۰نفری نیاز به فضای آموزشی حداقل سه کلاسه در روستای مذکور ضروری می باشد.
 بخشدار بندزرک در پایان با تقدیر ازپیگیری خبری خبرنگاران در موضوعات مربوط به وضعیت مدارس تخریبی شهرستان همچنین از همراهی و مشارکت دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در جهت تسریع در ساخت مدارس قدردانی کرد.
علی بلاک اذعان داشت: امیدوارم با همت خیرین و نگاه ویژه وزارت آموزش وپرورش و استاندار محترم و سایر مسئولان فضای آموزشی غیر ایمن در بخش بندزرک را نداشته باشیم.
 
شایان ذکر است شهرستان میناب با بیش از ۱۲۰ فضای آموزشی غیر ایمن نیاز به توجه ویژه مسئولان کشور بخصوص وزارت آموزش وپرورش و مشارکت خیرین مدرسه ساز می باشد.

“۲۰۰”مدرسه در میناب نیاز به بازسازی دارند

نماینده شرق هرمزگان در مجلس نیز با اشاره به مسئله مدارس تخریبی در استان هرمزگان گفته بود که: در شهرستان میناب بالغ‌بر ۲۰۰ مدرسه داریم که در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و نیاز به بازسازی دارند که امیدوارم وزیر آموزش‌وپرورش نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

سید مصطفی ذوالقدر بابیان اینکه از استاندار خواهش می‌کنم که با جدیت به این مدارسی که رو به تخریب هستند، توجه داشته باشد، اظهار کرد: مدارسی داشته‌ایم در میناب که وضعیت بحرانی داشته و زمانی که دانش آموزان در آن نبوده‌اند سقف آن ریزش کرده است که نیاز به بررسی جدی دارد تا دیگر شاهد تکرارش نباشیم.

برخی مدارس روستایی شهرستان میناب قدمت بسیار بالایی دارند و هرلحظه امکان فروریختن ساختمان مدرسه وجود دارد.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات