حجت الاسلام حسنی گفت: حجاب برای یک زن نه تنها محدودیت و حصار نیست بلکه همواره نشانه ای از تمدن و شعور فرهنگی او بوده و با تحکیم پیوندهای خانوادگی زمینه های توسعه بیشتر در جامعه را نیز فراهم خواهد ساخت.
کد خبر: ۹۰۳۵۲۷۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام سید رضا حسینی مجری احکام دادگستری شهرستان میناب در همایش عفاف و حجاب در جمع اهالی روستای گوربند به بیان اهمیت و مراتب حجاب و عفاف پرداخت و گفت: اسلام حجاب را علاوه بر دست یافتن به آرامش روانی،استحکام پیوند خانوادگی و احترام به زن از مصادیق مهم تحقق امنیت فردی و اجتماعی در جامعه معرفی و تصریح کرده که زن با عنصر حجاب نه تنها به تهذیب و تزکیه نفس پرداخته و قرب الهی را فراهم می سازد بلکه موجبات گسترش روز افزون امنیت اجتماعی و ایجاد زمینه ای جهت رشد معنوی مردان را نیز فراهم می سازد.

 

وی تأثیر حجاب بر تحقق امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: رعایت حجاب،امنیت زن را در دو سطح فردی و اجتماعی تأمین اما بی حجابی و عدم توجه به رعایت حجاب امنیت زنان را تحت الشعاع قرار داده و موجبات افول و زوال آن را فراهم می سازد.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه بنیان خانواده و ازدواج های حال حاضر جامعه تنها با ملاک ظاهر فرد صورت می گیرد، اذعان داشت: اگر الگو حضرت زهرا و حضرت زینب است پس چرا باید جامعه اسلامی اینگونه باشد، درصورتی ک ملاک های اسلامی ایمان اخلاق و اصالت خانوادگی و حجاب مطرح است، چرا که زنان با حجابشان اطمینان و اعتماد شوهرشان را به پاکی خود جلب می کنند وباعث تحکیم خانواده می گردند.

 

مجری اجکام دادگستری شهرستان میناب تاکید کرد: در کشور ما مسئله اصلی بدحجابی ریشه ای است، وقتی مسئولین ما و فرهنگی های ما در سینما ها بدحجاب هارا استوره قرارمیدهند و نماد میکنند از دخترهای ما نباید توقع داشت رعایت کنند.

وی در ادامه.گفت: ایران در سرانه لوازم ارایشی مقام اول را دارد اما غربی ها این نوع رفتار و ارایش کردن را هر وقتی انجام نمیدهند مگر در زمان های لازم..

 

این مقام مسئول تصریح کرد: درتمامی فیلم های سینمایی ها خیلی به ندرت به موضوع حجاب خوشبین هستند، در فیلم های ما حتی به نماز توجه نمی کنتد چه برسد به حجاب، تبلیغ فرهنگی در سینمای ما وجود ندارد.

حجت الاسلام حسینی دلیل عمده ای که بد حجابی الگویی برای برخی افراد نآگاه در جامعه شده را از عدم اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در صدا و سیما عنوان کرد و گفت: متولیان فرهنگی باید خوراک فرهنگی باید درست به مردم بخورانند..

وی تاکید کرد: خانواده ها خودشان باید بفکرباشند مخصوصا مادران بایدبرای تربیت دختران ابتدا بایدخود را اصلاح کنند، فقط چادر گذاشتن حجاب نیست ، کسی که میخواهد حجاب را رعایت کند باید موهای خود را بپوشاند نه اینکه بدتر جذب کند.

 

حجت الاسلام حسنی ادامه داد: حجاب برای یک زن نه تنها محدودیت و حصار نیست بلکه همواره نشانه ای از تمدن و شعور فرهنگی او بوده و با تحکیم پیوندهای خانوادگی زمینه های توسعه بیشتر در جامعه را نیز فراهم خواهد ساخت.

 

وی بیان کرد: ده سال پیش نتانیاهو گفته باایران نمیتوان جنگید مگر تحمیل کردن ماهواره ها بر ایران تا نیروی جوان ایران را دردست بگیریم، اگر میخواهیم بدحجابی را توی مسیر بیاریم با تشر نه بارفیق شدن باانها و طعم لذت کارخوب و حجاب رابه انها بچشانیم.

 

رضا خان موفق نشد در کشور ما کشف حجاب کند پس اگر ما در مسیر توسعه فرهنگ عفاف و حجاب محکم و استوار باشیم هیچ توطئه و دسیسه ای نمی تواند برای خنثی کردن عفاف و حجاب در بین خانواده ها تاثیر گذار باشد..

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات
آخرین اخبار