بیدخون از دیرباز روستایی سرسبزدر یکی از جنوبی ترین نقطه های استان بوشهر و مرکز چشمه ساران پرآب ومیراث دار باغستان های لیموی باصفای آرام گرفته درحاشیه ی خلیج فارس بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۵۲۴۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، بیدخون از دیرباز روستایی سرسبز در یکی از جنوبی ترین نقطه های استان بوشهر و مرکز چشمه ساران پرآب ومیراث دار باغستان های لیموی باصفای آرام گرفته درحاشیه ی خلیج فارس بوده است. این شهرروستا امروزه به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای کشوردر شهرستان عسلویه و در نزدیکترین فاصله به تاسیسات عظیم پارس جنوبی قرار دارد. در ابتدای عملیات اجرایی فازهای پالایشگاهی یکی از مهم ترین چالش های پیش روی توسعه صنایع ملی ،یافتن آب در حاشیه کم آب خلیج فارس بود و مسئولین امر را سردرگم نموده بود.

اما مردمی که از ابتدای تاریخ دل درگرو این آب و خاک و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته اند و با تقدیم فرزندان خود پاسداران حقیقی مرزهای ایران بوده اند آنها را تنها نگذاشتند و تمامی آب کشاورزی خودرا به قیمت خشک شدن باغات و نخیلات خود سخاوتمندانه در اختیار این صنایع گذاشتند تا توسعه کشور ذره ای از مسیر خارج نشود.مردمی که پابه پای دیگر هموطنانشان در ساخت و توسعه صنایع پرافتخار نفت و گاز در کشور عرق ریختند و آرزوی معاندان کشور را نا امید کردند.حالا با چالش هایی بسیار جدی مواجه اند :"آلودگی افسار گسیخته و بیش از آن بی مهری ناجوانمردانه "

مردمی که بیشترین آسیب را از آلودگی ها دیده اند و به انواع سرطان ها مبتلا گردیده اند اما به سبب ارادت قلبی خود به کشور خم به ابرو نیاورده اند. چنین مردمی شایسته ی تقدیرند نه طرد شدن به توصیه مدیران نجومی بگیری که خود به سبب ایجاد آلودگی مهم ترین عامل ایجاد ناهنجاری اند.متاسفانه به طور جد مشاهده می کنیم که بعضی مدیران عافیت طلب نفت ، گاز و پتروشیمی که بیدخون را زیرفلری می نامند به پیمانکاران خود دستور میدهند(نه توصیه) که هیچگونه خدماتی اعم از خرید،فروش و اجاره حتی برای پایین ترین رده نیروهای کارگری از آن دریافت نکنید.
مگر میشود کسی خود مشکل ایجاد کند و دیگرانی که قربانی مشکلاتند را محاکمه کنند؟گناه ما چیست؟ گناه ما میزبانی بی منت از هموطنان و صنایع ملی است؟
مگرخون شما از مردم رنگین تر است یا چون هوای سفرهای اروپایی برآمده از خون جگر همین مردم در سرتان است برخود عار میدانید در کنار آنها زندگی کنید؟
مردم ما هنوز شهد شیرین سفر مقام معظم رهبری به شهرستان عسلویه را در کام دارند که فرمودند:《مردم نیازهایی دارند و کمک به رفع آن نیاز ها جهاد بزرگ است.》
امیدواریم منویات مقام معظم رهبری در خصوص مردم کریم شهرستان عسلویه اجرایی و از مقامات محترم قضایی ،فرماندار محترم شهرستان ،استاندار محترم ،رییس جمهور و دفتر محترم مقام معظم رهبری عاجزانه تقاضا داریم با مدیرانی که عاملین تضعیف اعتماد عمومی و برهم زدن وحدت ملی میشوند برخوردی جدی صورت گیرد.

ارسال نظرات