امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: استکبار جهانی امروزه با استفاده از شبکه های اجتماعی و ماهواره به جنگ معروف،حجاب و عفاف رفته است.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۷۹
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

مولوی عنایت الله رسولی زاده در گفت و گو با خبرنگار بسیج از سرباز، گفت:، کشف حجاب رضاخانی رویارویی مستقیم با دین  بود که در واقع کشف حجاب توسط رضاخان، نه تنها برای آزادی بخشیدن به زنان که بلکه توطئه شوم تاریخی استکبار جهانی برای از بین بردن شئون اسلامی و یک منکر در ایران بود.

وی افزود: رضاخان در ایران به کپی برداری از ترکیه به دنبال نابودی فرهنگی دینی به عنوان بزرگترین منکر در ایران بود تا بتواند هرچه میخواهد انجام داده و دیگر کسی جلودار او نباشد.

امام جمعه اهل سنت سرباز بیان کرد: قانون کشف حجاب با مخالفت شدید روحانیون و مردم ایران به عنوان یک معروف رو به رو شد تاجایی که عده زیادی از زنان و دختران ایران زیربار طرح کشف حجاب رضاخان نرفتند و حتی حاضر شدند تا برای دفاع از حجاب خود در مدارس و مراکز آموزش عالی شرکت نکنند.

وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای امروزه همان نقش رضاخان و اجرای منکر را در لباسی جدید بازی می‌کنند به گونه‌ای که اینک نه به اجبار که با تغییر تفکر جوانان و نوجوانان ایرانی حجاب به دست خود افراد حذف شده و دیگر کمتر کسی در برابر آن حساسیت نشان می‌دهد.

رسولی زاده با تاکید بر اینکه زنان و دختران پایه‌های خانواده‌های ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: امروزه استکبار جهانی همچون گذشته پایه و اساس خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته است و در این جنگ فرهنگی و مجازی تنها مقصران ماجرا خودمان هستیم که اجازه دادیم تا ماهواره که نقش اجرای منکر را دارد، به خانه‌های ما وارد شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط حجاب و عفاف در استان سیستان و بلوچستان خوب است، اذعان داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل فرهنگ کهن مردمانش و فضای قومیتی حاکم در مناطق مختلف آن کمتر با مشکل حجاب و عفاف روبه رو است، اما هنوز هم در شهرهایی، چون چابهار، ایرانشهر و زاهدان شاهد بد حجابی هستیم که نیازمند توجه ویژه مسئولین به این امر است.

این مدرس حوزه علمیه اهل سنت در پایان تصریح کرد: کنترل جدی شبکه‌های اجتماعی و آموزش به خانواده‌ها در کنار روشنگری در مورد مسائلی، چون ماهواره و اینترنت میتواند تا اندازه زیادی باعث کاهش رشد بدحجابی در کشور شود.
ارسال نظرات