عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: ۳۵ تا ۴۰ میلیون قطعه مرغ بر اثرآنفلوانزای مرغ تلف شده‌اند که این موضوع در بلند مدت کمبود مرغ در بازار را رقم زده است.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۵۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یوسف داودی با اشاره به اینکه بخشی از التهابات بازار مرغ به آنفلوانزای اخیر باز می‌گردد، اظهار داشت: قیمت  مرغ در روزهای اخیر با افزایش  چشمگیری روبه‌رو شد، اما سوال اینجاست که  چگونه با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور همچنان قیمت مرغ در اوج سیر می‌کند.

وی ادامه داد: دولت از بیت‌المال یارانه‌ای را برای نهاده‌های دامی در نظر گرفته تا از افزایش فراوان قیمت مرغ جلوگیری کند، اما بخش خصوصی بیشتر به دنبال تأمین منافع خود بوده و توجهی به کاهش قدرت خرید مردم ندارد.

نماینده  مردم سراب در مجلس،با  بیان اینکه حدود 35 تا 40 میلیون قطعه مرغ  بر اثر آنفلوانزای مرغ تلف شده‌اند، بیان داشت: با توجه به اینکه دولت  اعلام کرد که آنفلوانزای مرغی در کشور کنترل شده است، اما به نظر می‌رسد این بیماری همچنان وجود داشته باشد، در استان‌هایی که اعلام شد آنفلوانزا در آن مهار شده است دیگر طیوری برای تست مجدد وجود ندارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، افزود:  وقتی حجم قابل توجهی از  مرغ‌ها بر اثر آنفلوانزا منهدم شده است، باید برنامه‌ریزی قابل توجهی برای جبران این کسری انجام می‌شد، اما در سه ماه اخیر بازار با کمبود جوجه‌ریزی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: التهابات ارزی بهانه‌ای بود تا بهترین بهره‌برداری از آن برای افزایش قیمت مرغ در بازار انجام شود، در حالی که دولت به واردکنندگان یارانه ارزی می‌دهد اما بخش خصوصی تمایلی برای کاهش قیمت‌ها و حمایت تولیدکنندگان ندارد و بسیاری از تولیدکنندگان  تولید و پرورش مرغ را به صرفه نمی‌دانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها