عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد:

امربه‌معروف و نهی از منکر ابزاری نظارتی برای مبارزه با فساد/ ضرورت حمایت از افشا کنندگان فساد اداری

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برای مبارزه با فساد اداری ایجاد پست و سازمان جدید نیاز نیست بلکه می‌توان از امربه‌معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک ابزار نظارتی در این زمینه استفاده کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۶۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه، اولین همایش ضرورت‌ها و چالش‌های حقوق شهروندی در نظام اداری با حضور دکتر علی‌محمد فلاح زاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی و به همت دانشکده فنی و حرفه‌ای شریف و شهرداری ابرکوه برگزار شد.
ازجمله محور‌های این همایش آشنایی با مفهوم حقوق شهروندی و قانون جمهوری اسلامی ایران، چالش‌های اجرایی حقوق شهروندی در نظام اداری، مفهوم حقوق شهروندی و آموزه‌های اسلامی و ضرورت‌های حقوق شهروندی در نظام اداری بود.
فلاح زاده در این همایش مهم‌ترین راهکار‌های تحقق حقوق شهروندی را، واگذاری ارائه خدمات از بخش دولتی به خصوصی، شفاف‌سازی، مبارزه با فساد و مشارکت دادن مردم در فرآیند تصمیم‌گیری اداری دانست.
وی بابیان اینکه هم‌اکنون در کشور ۱۱ نهاد کنترلی و نظارتی وجود دارد، تصریح کرد: مبارزه با فساد نیازمند ایجاد سازمان و پست‌های سازمانی و هزینه نیست، بلکه می‌توان با وضع قوانین مختلف ازجمله قانون حمایت از افشا کنندگان فساد اداری، این مهم را عملیاتی کرد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی امربه‌معروف و نهی از منکر را یکی از ابزار‌های نظارتی مردم برای مبارزه با فساد خواند و تأکید داشت: مفهوم حقوق شهروندی باید توسط نظام آموزشی به‌ویژه در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان آموزش داده شود.
ارسال نظرات