کارشناس علوم مذهبی در میبد:

ترک حجاب همراه با نابودی جامعه است / زندگی باید روی عفت و حیا رقم بخورد

کارشناس علوم مذهبی در تجمع بزرگ حجاب و عفاف در میبد، با اشاره به اینکه زندگی باید روی عفت و حیا رقم بخورد، حجاب را یک مقوله اجتماعی عنوان نمود که ترک آن، نابودی جامعه را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۵۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، شیخ مرتضی برزگر از روحانیون حوزه علمیه و کارشناس علوم مذهبی در این مراسم که در مصلی آیت الله اعرافی برگزار شد، با اشاره به این که حجاب و پوشش مختص به انسان‌ها هست و عریان بودن انسان را به حیوانیت نزدیک می‌کند، عنوان نمود: رعایت حجاب حتی برای مردان نیز مهم شمرده می‌شود.
وی افزود: مرتبه خلقت زن بسیار بالاتر از مرتبه خلقت مرد است، او مظهر و تجلی ربوبیت خدا در زمین است، همچنین جایگاه و رتبه او بسی بالاتر ازمرد هست، چون او نقش مربی را در زندگی دارد.
برزگر گفت:حجاب هرگز نمی‌تواند مانع کار زن باشد و هیچ موقع درتضاد با پیشرفت، تحصیل، اختراع و بودن در جامعه نیست، بلکه حجاب بیانگر این است که زن هرگز نباید به عنوان کالا در جامعه وارد شود.
وی خاطر نشان نمود: ارزشی که در اسلام به زن داده شده است را نمی‌توان مانند آن را در مذهب دیگر جستجو کرد، حجاب به عنوان ارزش برای زن قرار داده شده است و برای او احترام را به همراه دارد و مانع از ان می‌شود که وی به دید یک کالا و حیوان نگریسته شود.
این کارشناس علوم مذهبی همچنین اشاره نمود: دشمنان با بی حجاب کردن مرد، بی حجاب نمودن زنان را دنبال می‌کنند.
وی برای ترویج حجاب در جامعه راهکارهایی، چون برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در کنار مجالس روضه خوانی در منازل، در صحنه بودن مردم و فهمیدن واقعیت زندگی و رجوع به آنچه قرآن و اهل بیت به ما می‌گویند، برشمرد.
برزگر در ادامه گفت:حجاب یک مقوله اجتماعی است و نماز یک مقوله شخصی، بی حجابی نابودی اجتماع را به دنبال دارد، بی حجابی مانند آب در کشتی وارد کردن می‌باشد.
وی با بیان اینکه، تبلیغات، اجبار روانی است که دشمنان به راه می‌اندازند تا مردم را به بی حجابی مجبور می‌کنند، افزود: خانواده‌ها باید سبک زندگی عفیفانه را نهادینه کنند، همچنین درجامعه باید به آموزش حیا به بچه‌ها پرداخت و نیز با تجمل گرایی که بی حجابی را به دنبال دارد، مقابله نمود.
کارشناس مذهبی در ادامه به لزوم مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن، برگشتن به ساده زیستی ومقابله با هجمه‌ها و برنامه ریزی‌های آینده دشمن برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه اشاره نمود.
وی در پایان تصریح نمود: آنچه کشور ما را پا برجا نگه داشته است، دین و مردم متدین آن می‌باشد.
گفتنی است روز ۲۱ تیر ماه که نامگذاری شده است به نام روز عفاف و حجاب، مقارن است با سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب، روزی که عوامل رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار