امام جمعه شاهرود گفت:مگر برجام چقدر می‌ارزد که باید این نقطه از کشور را به دست انگلیس‌ها دهیم که طی ۲۰۰سال اخیر جز خباثت از آن‌ها ندیده‌ایم، لذا مسئولان باید در قبال آن پاسخگو باشند.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۳۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی، دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و همچنین شکاف بین مردم و حاکمیت است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها طبق یک سیاست قدیمی انگلیسی ابتدا باکار کردن بر روی ذهن مسئولان و سپس ایجاد تنش می‌کوشند تا از این ابزار برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کنند.
وی بابیان اینکه، اسرائیل با کمک برخی کشور‌های منطقه به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه هستند، افزود: بیشترین ذخایر نفت و معدنی دنیا و دسترسی به آب‌های آزاد نشان می‌دهد که ازنظر منابع چیزی در ایران کم نداریم، حال باید از برخی مسئولان پرسید که چرا باید نگاه ما به کشور‌های آمریکا و اروپایی باشد؟
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه شرکت‌های اروپایی در برجام نتوانستند مشکلات ما را حل کنند، بیان کرد: منابع انسانی ظرفیت ارزشمندی به‌عنوان مؤلفه‌های قدرت در برابر جبهه باطل است که باید به آن توجه جدی کرد.
امینی بابیان اینکه همه صنوف باید مشکلات و مطالبات به‌حق خود را از طریق مجاری قانونی مطرح کنند، تصریح کرد: از تریبون نماز جمعه برای بیان مشکلات مردم استفاده می‌کنیم تا از این طریق مسئولان به فکر چاره‌جویی حل معضلات باشند و مردم نیز باید بدانند خواسته‌های آن‌ها باید در چهارچوب نظام و امنیت کشور حل شود.
وی بابیان اینکه پیش برد جامعه به سمت ناآرامی، اهداف دشمن را به دنبال دارد، افزود: مشکل با ایجاد ناآرامی حل نخواهد شد بلکه این امر تنها خوشحالی دشمن را در پی خواهد داشت که مسئولان در کنار مردم باید کاملاً هوشیار بوده و به دنبال رفع مشکلات باشند.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه دربسته پیشنهادی اروپا در ارتباط با برجام باید منافع مردم تأمین شود، اظهار کرد: اروپایی‌ها همواره به دنبال وقت‌کشی بوده‌اند و باید به‌سرعت مواضع آن‌ها مشخص شود، زیرا اروپا نشان داد از آمریکا جدا نیست و در این جریانات تنها به دنبال منافع اقتصادی خود است.
امینی بابیان اینک مسئولان باید عدم ضمانت اجرایی اروپایی‌ها را مدنظر داشته باشند، تصریح کرد: اروپایی‌ها در برخورد با سایر کشور‌ها با تنها کلی‌گویی به دنبال تضمین از کشور‌های دیگر هستند، اما با خباثت کامل خودشان از دادن این تضمین خودداری می‌کنند که مسئولان باید در برابر آن هوشیار باشد.
وی با انتقاد از اینکه چرا مسئولان کار تعمیر راکتور هسته‌ای اراک را به عنوان حساس‌ترین جای کشور به دست انگلیس سپرده‌اند، افزود: مگر برجام چقدر می‌ارزد که باید این نقطه از کشور را به دست انگلیس‌ها دهیم که طی ۲۰۰ سال اخیر جز خباثت از آن‌ها ندیده‌ایم، لذا مسئولان باید در قبال آن پاسخگو باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها