خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود:

فرهنگ سازی در الگوی مصرف انرژی/برخورد با ادارات متخلف در مصرف انرژی

معاون استاندار و فرماندار شاهرود فرهنگ سازی در مصرف انرژی را نیاز امروز دانست گفت: الگوی مصرف برای همه ادارات شهرستان تهیه شده و در صورت مصرف بیش از مقدار مجاز اعلام شده، با دستگاه متخلف برخورد می شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۲۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در نشست کمیته بحران آب شهرستان شاهرود، با بیان اینکه حتی استفاده از روش‌های سنتی آبخیزداری می‌تواند تأثیر زیادی در حفظ منابع آب داشته باشد، افزود: به همه دهیاری‌ها اعلام می‌شود تا از هر راهی که می‌توانند در این زمینه کمک کنند.
وی با اشاره به تأثیر منفی خشکسالی و استفاده از کود‌های شیمیایی بر نفوذپذیری خاک، یادآور شد: سخت شدن زمین سبب می‌شود درصد جذب و قدرت نگهداری آب کاهش یافته و در صورتی که میزان باران از اندازه خاصی بیشتر شود، به راحتی سیل به راه می‌افتد.
معاون استاندار سمنان با تأکید بر ضرورت توجه به استفاده از پساب فاضلاب شهری، تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و به کار بردن روش‌های نوین در آبیاری در دستور کار باشد چرا که بیش از ۶۰ درصد آب مورد نیاز برای آشامیدن در حوضچه‌های موجود در زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی جمع می‌شود، اما در سوی دیگر، برای استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری اقدامی نشده است.
محمدی با بیان اینکه در برخی استان‌ها ۹۵ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف شده و آبیاری غرقابی نیز بیشترین سهم را به خود اختصاص داده، افزود: متأسفانه هنوز وزارت نیرو نتوانسته است وزارت جهاد کشاورزی را مجاب کند سالانه درصدی از مصرف آب خود را کاهش دهد و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هم میزان آب مصرفی این بخش افزایش یافته و از سهم آب آشامیدنی کاسته شده است.
وی فرسودگی شبکه و استفاده نادرست برخی نهاد‌ها از آب آشامیدنی را از دیگر موارد هدر رفت آب برشمرد و گفت: در طول سال‌های گذشته توجه زیادی به احیای سفره‌های آب زیرزمینی نشده و در استفاده از پساب فاضلاب هم به جز چندین کلان شهر، کار خاصی در دیگر شهر‌ها انجام نشده است.
فرماندار شاهرود تأکید کرد: در سال‌های گذشته ضربه‌های زیادی به محیط زیست و منابع طبیعی وارد کرده، اما چیزی را جایگزین نکرده ایم و اگر هم کاری انجام شده بسیار ناچیز بوده است.
محمدی با بیان اینکه فرهنگ سازی در مصرف بهینه انرژی یکی از نیاز‌های امروز کشور است، اضافه کرد: الگوی مصرف برای همه اداره‌های شهرستان تهیه شده و در صورت مصرف بیش از مقدار مجاز اعلام شده، با دستگاه متخلف برخورد می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها