مدیر آموزش و پرورش ماکو گفت: وضعیت مدارس ماکو در شان دانش آموزان نیست.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۲۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اکبر باباپور در جلسه انتخاب اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز، گفت: امروزه وضعیت مدارس ماکو در شان دانش آموزان این شهرستان نیست و علی رغم کمک‌های خیرین، سازمان ها و ارگان های دخیل در این بحث هنوز مدارس تخریبی و کانکسی در شهرستان خودنمایی می کند.

وی ادامه داد: تلاش ما وشما خیرین باید در حرکت به سمت ساخت مدارس مقاوم و زیبا باشد مدارسی که بعد از چند سال دچار آسیب نشده و نیاز به مقاوم سازی نباشد تا رغبت و علاقه به علم آموزی را در دانش آموزان زنده نگه دارد.

مدیر آموزش و پرورش ماکو تصریح کرد: با توجه به اینکه ماکو منطقه آزاد می باشد، پتانسیل کار خیرین مدرسه ساز در این منطقه بسیار زیاد است و اساس و پایه یک شهر بستگی به آموزش و پویایی جامعه دارد و این جوانان و دانش آموزان هستند که آینده مملکت را می سازند که با مشارکت و همراهی خیران در امر مدرسه سازی می توان زمینه را برای تعالی جوانان و دانش آموزان در ساخت  آینده کشور فراهم کند.

وی افزود: اگر فضاهای آموزشی نامطلوب باشد غالبا خروجی آن نیز نارسا خواهد بود، لذا ضرورت حضور خیرین و کمک نهادهای غیر دولتی بیش از پیش احساس می شود.

مدیر آموزش و پرورش ماکو مدارس را اصلی‌ترین مراکز تمرین آداب اجتماعی و کارگاه ساختن نسل‌های پویا، بعد از خانواده عنوان کرد و ادامه داد: مدرسه جامعه‌ای کوچک است که معماری جامعه‌ بزرگ را برعهده دارد.

این مسئول در ادامه جامعه‌ای خلاق، پویا و با نیروی انسانی کار آمد و عالم را لازمه ایجاد و ترویج هرچه بیشتر فضاهای تعلیم و پرورش و جلوگیری از بازماندن دانش آموزان از تحصیل عنوان کرد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از خیرین نیک اندیش، اهمیت ساخت مدرسه و کمک به امور آموزش و پرورش مدارس را در مناطق محروم مهم دانست و تصریح کرد: مدرسه سازی از مصادیق انجام کار خیر بوده و خیرین مدرسه ساز، بستر سازان علم و ادب در جامعه هستند.

باباپور توجه خیرین نیکوکار را به امر مدرسه سازی نشان ‌دهنده‌ شناخت صحیح جامعه از اهمیت تعلیم و تربیت آینده سازان این جامعه ابراز کرد.

بنا به این گزارش لیست افراد نامزد شده به هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز ماکو جهت بررسی به موسسین مجمع خیرین ارجاع داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات