نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: امروز کشور به عالی‌ترین رتبه‌های علمی نیاز دارد و تشکلات علمی تربیتی و حلقلات صالحین بسیار مهم است چرا که آینده علمی کشور محتاج این گونه تشکیلات علمی و تربیتی است.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۰۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

امروز کشور به عالی‌ترین رتبه‌های علمی نیاز دارد/ قدرت علمی ایران توان نظامی کشور را بسیار بالا برده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به مناسبت هفته عفاف و حجاب گروهی از خواهران نخبه فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت شهرستان کوثر با نمانیده ولی فقیه استان اردبیل آیت الله سید حسن عاملی با هدف اسفتاده از رهنمودها و بیانات علمی فرهنگی آیت الله عاملی در جهت ترویج فرهنگ عفافا و حجاب و سبک زندگی اسلامی،خانواده و جامعه دیدار نمودند.

در این دیدار آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: وجود شخصیت های علمی و بزرگ در کشور ، سربنلدی و سرافرازی را برای کشور بوجود خواهد آورد و اگر یک جامعه بخواهد جایگاه ویژه ی علمی خود را در سطح عملی به رخ دنیا بکشد نیازمند علم و دانش بسیار بالا می باشد.

وی اشاره به تاثیرات مخرب ماهواره در میان خانواده داشت و افزود: تاثیرات شبکه های ماهواره ای در خانواده ها و عفت و حجاب در میان خانواده ها بسیار مخرب و باعث فروپاشی شخصیت و اذهان پاک کودکان، نوجوانان و جوانان می شد و اصلی ترین هدف از ایجاد شبکه های اجتماعی از بین بردن سبک زندگی اسلامی و عفاف و حجاب در جامعه است.

عاملی گفت: نقش آموزش و پروش در تربیت دانش آموزان نقش خطیر است و باید تربیت محصلان از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه پدران و مادران در میان کودکان عفت کلام به کار برند گفت: داشتن زبانی نرم و فرهیخته می تواند به کودکان راه رو رسم صحیح سخن گفتن در بین سایر افراد جامعه را یاد دهد و از گفتن دروغ و حرف های نامرتبط نزد کودکان باید خودداری شود تا اثرات منفی در فرزندان ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: امروز کشور به عالی ترین رتبه های علمی نیاز دارد و این تشکلات علمی تربیتی و حلقلات صالحین بسیار مهم است چرا که آینده علمی کشور محتاج این گونه تشکیلات علمی و تربیتی است.

وی افزود: کشور به دو نکته اساسی و مهم نیازمند است و آن هم خواندت درس و تهسیلات افراد جامعه است و دومی آنکه افزایش علم چون که علم باعث می شود که قلمرو خدمت افزایش یابد.

عاملی اظهار داشت: قدرت علمی ایران توان نظامی کشور را بسیار بالا برده است و دانشمندان توسط همین علم توانسته اند که دشمنانی که قصد ورود به خاک کشور از مرزهای آبی ، خاکی و هوایی را دارند را به اشد مجازات برسانند و امنیت ایران را فراهم سازند.

امام جمعه اردبیل تاکید داشت: امروز کشور توسط ولایت فقیه پابرجا مانده است و وجود و برکات ولایت فقیه اقتدار کشور را در میان سایر کشورها و ابر قدرت های دنیا بالا برده است.

آیت الله عاملی خاطر نشان کرد: علم یعنی قدرت هر که از آن بهره مند بود به سوی قدرت علمی خواهد رفت و اگر نداشته باشد هجمه ها به سوی او روانه خواهد شد و امروز مجموعه های علمی باید از میان این کلاس های تربیتی بیرون بیایند تا از این قدرت نهایت استفاده را ببرند.

وی گفت: کشور ایران به دلیل داشتن شاه های بی کفایت از نظر علمی 500 سال به خواب رفت آن هم به خاطر عیش و نوش پادشاهانی که همه چیز را در ذهن داشتند به جز مدیریت کشور.

ارسال نظرات