حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: حجاب یک مسأله قشری و طیفی و صنفی نیست؛ بلکه یک مسأله همگانی و فطری است.
کد خبر: ۹۰۳۴۹۰۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب و سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی، جمعی از بانوان بسیجی با حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی  نکونام در این دیدار گفت: نمونه اتفاق 83 سال پیش(قیام گوهرشاد) و ده ها و صدها نمونه دیگر که مستکبرین و شدادیان و فرعونیان و مقابله کنندگان با انبیاء الهی  که همه تلاش خود را کردند و با تمام توان به میدان آمدند که با احکام پروردگار بجنگند اما نتیجه ای نگرفتند، چرا که اراده پروردگار چیز دیگری بود، هرچند در مقاطع و نسل هایی توانستند اهداف خود را پیش ببرند، اما با فطرت انسان نمی توانند بجنگند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری  بیان کرد: حجاب یک امر فطری است که خداوند آن را در وجود انسان قرار داداه است و دشمنان نمی توانند با فطرت انسان بجنگند و این موضوع را در غرب که برهنگی را به اوج خود رسانده و به آن هم می بالد، می بینین که آنان و حتی آن خانم هایی که اسیر این طعمه شدند، خودشان هم می دانند که راهشان خطاست و کم کم دارند به این فاحعه پی می برند و دارند می فهمند جامعه زنان و بشریت را تباه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد: حجاب یک مسأله قشری و طیفی و صنفی نیست؛ بلکه یک مسأله همگانی و فطری است.

امام جمعه شهرکرد، کار فرهنگی در راستای ترویج حجاب را یک امر افتخار آمیز دانست و گفت: قدرکارتان  را بیش از آنچه  که هست بدانید و باور عمیق پیدا کنید و از اینکه عده ای با شما مقابله می کنند و انواع خودنمایی ها را انجام می دهند سست نشوید، چرا که راه صحیح را شما می روید.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: حجاب فقط مختص بانوان نیست؛ بلکه برای مردان هم هست، هرچند مختصات حجاب زنان و مردان با هم متفاوت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به تبیین تفاوت های زنان و مردان پرداخت و ابراز کرد: تساوی زن و مرد به لحاظ انسانیت درست است؛ اما به لحاظ مختصات و ویژگی ها و آنچه که در جامعه باید انجام دهند متفاوت است و با هم مساوی نیستند.

 اما جمعه شهرکرد در پایان سخنان خود گفت: امروز در کنار همه مجاهدت ها باید روحیه انقلابی گری  داشت و مراقب بود مبادا انگیزه انقلابی را از ما بگیرند.

در حاشیه این مراسم سرپرست بسیج جامعه زنان استان چهارمحال و بختیاری ضمن تشریح برنامه های گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در استان، گفت: تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی با حضور نهادها و ادارات دولتی و برنامه ریزی جهت اجرای بیش از 100 عنوان برنامه در نواحی، اقشار و حوزه ها و پایگاه های بسیج در طول هفته عفاف و حجاب از جمله اقدامات صورت گرفته بسیج جامعه زنان می باشد.

مرضیه تاجی عنوان کرد: دیدار با خانواده معزز شهدا، فعال شدن گشت های طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر، تجلیل از دختران نمونه و محجبه، برگزاری نمایشگاه ها و عرضه محصولات فرهنگی از جمله برنامه هایی است که در سراسر استان اجرا می شود.

تویی تأکید کرد: همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) برنامه شاخص تجمع مردمی حافظان حریم خانواده در سراسر استان در راستای تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  و ترویج و تحقیق زندگی عفیفانه و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان قیام گوهرشاد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات