خبرهای داغ:
مؤمن نسب:

آمریکا ۲۱۶ ماده برای کنترل اینترنت داخلی خود تصویب کرده است

دولت آمریکا طبق آمار‌های خود، درآمدش از سایت‌های پرنو ۱۳ میلیارد دلار است، اما ۲۱۶ ماده را برای کنترل اینترنت تصویب کرده است.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۹۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
آمریکا ۲۱۶ ماده برای کنترل اینترنت داخلی خود تصویب کرده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری  بسیج از قم، روح الله مؤمن نسب عصر چهارشنبه در اولین دوره آموزشی صهیونیسم شناسی که در مدرسه علمیه حبیب بن مظاهر قم برگزار شد، اظهار داشت: جهاد اغنایی، نهضت مطالبه، نهضت پرسشگری و نهضت رونشگری از عبارت‌هایی هستند که اگر در هر عرصه‌ای محقق شوند مشکلات برطرف می‌شود.

وی گفت: دشمن به دنبال این است سخنان رهبری، مسجد، دین و حوزه‌ها را بی اثر کند و در این جهت در فضای مجازی و رسانه‌ها بسیار تلاش می‌کنند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه بسیاری از کشور‌ها برای استفاده از اینترنت قوانین و محدودیت‌هایی دارند، افزود: همین دولت آمریکا طبق آمار‌های خود، درآمدش از سایت‌های پرنو ۱۳ میلیارد دلار است، اما ۲۱۶ ماده را برای کنترل اینترنت تصویب کرده است.

وی ادامه داد: باید همه تلاش کنیم و آینده خودمان را بسازیم و در این راه به دیگران متکی نباشیم و آینده را آنگونه که مطلوب امام زمان (عج) بسازیم و اگر انتظار داشته باشیم آمریکا این کار را انجام دهد حداقل کاری که می‌کنند چیزی شبیه خود برای ما می‌سازد.

فضای مجازی باید انقلابی باشد

مؤمن نسب با بیان اینکه فضای مجازی باید انقلابی باشد، گفت: به گفته مقام معظم رهبری این فضای مجازی رها شده؛ ما ایرانی‌ها روزی ۹ تا ۱۲ ساعت از فضای مجازی استفاده می‌کنیم و گاهی این فضای مجازی است که ما را مصرف می‌کند به جای آنکه ما آن را مصرف کنیم.

وی ابراز داشت: اینکه افراد از نرم افزار‌های داخلی ایراد می‌گیرند، درست نیست، باید تحمل کنند تا آن‌ها نیز مشکلات خود را رفع کنند و این یک فرهنگ بد است که مردم مشکلات محصولات خارجی را تحمل می‌کنند، اما در مورد محصولات ایرانی به دنبال مشکلات آن می‌گردند و لذا این فرهنگ سازی باید اصلاح شود.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: شبکه هایی، چون سروش در شرایط متفاوت از تلگرام و با نیرو‌های به مراتب کم‌تر از آن‌ها کار می‌کنند.

وی افزود: زمانی برای مسائلی که پیش می‌آمد چقدر بیانیه صادر می‌کردند تا جلوی آن را بگیرند، زمانیکه رایتل مجوز تماس تصویری را گرفت و حتی تبلیغات آن را شروع کرد، اما با بیانیه‌ها و مخالفت‌ها متوقف شد، اما اکنون چه شده که از این بیانیه‌ها دیگر خبری نیست و کم شده و همه ساکت شده اند.

مؤمن نسب بیان کرد: اکنون عموما اطلاعات جنسی بچه‌ها بیشتر از والدین آن‌ها است، کانالی در تلگرام ۷۰۰ هزار تا عضو با عنوان مشاوره روابط زناشویی بود، و مدیر این کانال یک پسر ۱۴ سال است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به تعبیر مقام معظم رهبری فضای اشغال شده است، گفت: ۴ درصد کاربران اینترنت آمریکایی هستند و همه مراکز قانون گذاری اینترنت هم در آمریکا است.

بساط تلگرام و اینستا گرام از کشور جمع شود

کارشناس فضای مجازی ادامه داد: باید از مدت‌ها قبل تلگرام فیلتر می‌شد، حداقل فایده آن این بود که ۲۵ میلیون نفر وارد شبکه‌های ایرانی شدند، لذا باید بساط تلگرام و اینستا گرام که اسرائیلی هستند از کشور جمع شود.

وی با بیان اینکه به فرمود: ه رهبری، دشمن از طریق فضای مجای افکار عمومی را مهندسی می‌کند، افزود: ضرری که تلگرام و اینستاگرام دارد بیشتر از نفع آن است.

مؤمن نسب ادامه داد: درصد کاربران فضای مجازی که نامشخص است درچه گروهی فعالیت دارند و عضو هستند بسیار مهم است و همین افراد، گاهی نتیجه انتخابات یک کشور را تعیین می‌کنند و این همان مهندسی افکار است.

وی با بیان اینکه در این فضای مجازی اساسا مدیریت کشور را از دست ما می‌گیرند، گفت: می‌توانند هروقت دلشان خواست هرجایی از کشور آشوب ایجاد کنند.

آمد نیوز برای منحرف کردن افکار حزب اللهی‌ها تشکیل شد

این سخنران با بیان اینکه کانال‌هایی مانند آمد نیوز تشکیل شده تا افکار حزب اللهی‌ها را خراب کند، افزود: باید درخصوص فضای مجازی همه یکدل شویم و عزمی همگانی را برای مقابله با این فضا و بهبود بستری مناسب ایجاد کنیم.

وی با بیان این که امام خمینی (ره) فرمود:، ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالیم گفت: ما نیز با فضای مجازی مخالف نیستیم با فحشا و فساد درآن مخالفیم؛ پر باز دیدترین صحفه‌ها در اینستاگرام صفحات مبتذل هستند. رهبری در اسفند ماه سال ۹۰ چهل دستور در خصوص فضای مجازی دادند که هنوز به طور کامل آن‌ها در کشور اجرا نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار