حجت الاسلام سید محمدرضا علوی گفت: حجاب و عفاف از مهمترین عوامل در ایجاد یک جامعه سالم است.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۴۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته عفاف و حجاب، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا علوی در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: ضرورت انقلاب اسلامی که منشأ فرهنگی و دینی دارد را بشناسید و بدانید که حفظ عفاف و عصمت جامعه و طهارت دامان مرد و زن در این فرصت بسیار حساس جامعه انقلابی ایران یک ضرورت و یک فریضه بزرگ است.

وی افزود: انسان در معرض آسیب قرار دارد و همه باید مراقب رفتار خود باشیم و بدانیم برخی مظاهرِ خودنمایی، بی تقوایی و رعایت نکردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سیاست جامعه دارد و در این زمینه باید خود زنان، بیشتر مواظبت کنند.

حجت الاسلام علوی در ادامه  گفت: زن مربی بشر است و می تواند با تربیت صحیح فرزند، امتی را رهایی بخشد؛ لذا جایگاه والای این گوهر آفرینش اقتضاء می کند که محجوب باشد تا ارزش های او حفظ شود و از همین روست که خداوند پوشش دینی را بر او واجب فرموده است. بنابراین ضروری است تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل کتاب، مطبوعات و صدا و سیما در مسیر ترویج ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها حجاب و عفاف است هدایت شوند.

وی افزود: فرهنگ پوشش از جمله فرهنگ هایی است که در تمام جوامع از گذشته های دور تاکنون بنا به اعتقادات دینی و آداب و رسوم اجتماعی به اشکال مختلف وجود داشته و در فرهنگ اسلامی، مسأله حجاب که از نشانه های عفت و حیا می باشد از مهم ترین موضوعات مربوط به مسلمانان خصوصاً زنان می باشد، که آیاتی نیز پیرامون این موضوع بر پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلام) نازل شده است و یکی از ابعاد رسیدن به کمال و رشد شخصیتی و اعتلای فرهنگی و اندیشه ی زن، در توجه به حجاب بیان گردیده است .

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشان کرد: عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش گذاری و سنگین شدن آبرو و احترام زن در جامعه می شود و به همین دلیل باید از اسلام به خاطر توجه به مسئله حجاب تشکر کرد.

ارسال نظرات