مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد از برگزاری کلاس احکام برای بسیجیان توسط پایگاه شهید صدوقی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۲۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام شیخ زاده در مصاحبه با خبرگزاری بسیج گفت: اسلام آخرین و کامل‌ترین مکتب الهی است و تمام برنامه‌های آن مطابق مصلحت انسان‌ها بوده و با پیاده کردن آن سعادت انسان‌ها تأمین می‌شود چه اینکه پروردگار متعال است که انسان‌ها را آفریده و به مصالح و مفاسد زندگی آن‌ها و خواسته‌ها و احتیاجات فطری آنان آگاه است و قوانین زندگی انسان‌ها را به عنوان وظایف عبادی، اقتصادی، اخلاقی، فرهنگی، جسمی، روانی، فردی، اجتماعی و... به وسیله پیامبران و اوصیاء و جانشینان آن‌ها (صلوات الله و سلامه علیهم) به انسان‌ها ابلاغ نموده است و به طور کلّی برنامه‌های نجات بخش اسلام که توسّط پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه هدی (صلوات الله و سلامه علیهم) تبیین شده، سه دسته است: معارف اعتقادی و اصول دین، مسائل اخلاقی و احکام عملی و فروع دین.
وی افزود:دسته سوم یعنی احکام عملی که رساله‌های عملیّه با این دسته از احکام خداوند مرتبط هستند، گستردگی زیادی دارد، زیرا احکام و قوانینی است که کلّیه اعمال انسان‌ها أعمّ از اعمال عبادی، اقتصادی، فردی، خانوادگی، اجتماعی، قضایی، جزایی و... را زیر پوشش خود قرار می‌دهد که باید این مسائل برای مردم مخصوص نوجوانان و جوانان تبیین شود.
ارسال نظرات