خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی:

برگزاری نمایشگاه کتاب با ماهیت فروش، منجربه فاصله مردم و کتابخوانی می شود

زرآبادی گفت: برگزاری نمایشگاه صرفا با هدف و ماهیت فروش کتاب منجر به فاصله میان مردم و کتاب می شود و قطعا تاثیر چندانی در افزایش سرانه مطالعه ندارد
کد خبر: ۹۰۳۴۷۹۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴

سیده حمیده زرآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری قزوین ضمن دعوت عموم مردم جهت شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی راهکار مناسبی جهت توسعه فرهنگ مطالعه در سطح جامعه است ولی با توجه به خصوصیات و ویژگی های نسل جدید باید به دنبال راهکارهای دیگری نیز باشیم.
 
وی گفت: باید تلاش کنیم این جشنواره ها با ویژگی نسل جدید تطابق و تناسب داشته باشد تا بتوانیم در ترویج فرهنگ رضوی موفقیت بیشتری کسب کنیم.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که این جشنواره هر ساله چه میزان از اقشار و طبقات جامعه و گروه های مختلف فکری و اصحاب قلم را به سوی خود جذب می کند.
 
زرآبادی عنوان کرد: تاثیرگذاری میزان مطالعه در جامعه فرایندی است که باید از همان اوان کودکی در ذهن افراد نهادینه شود که این امر با آموزش والدین و نیز در مهدکودک ها و مدارس محقق می شود که ما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
 
وی افزود: نمایشگاه های کتاب به مدت یک هفته تا 10 روز در سال برگزار شود اما متاسفانه تمرکز نمایشگاه ها بیشتر به فروش کتاب است.
 
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه صرفا با هدف و ماهیت فروش کتاب منجر به فاصله میان مردم و کتاب می شود و قطعا تاثیر چندانی در افزایش سرانه مطالعه ندارد. 
 
گفتنی است نهاد کتابخانه های عمومی کشور به‌ منظور انتخاب و معرفی منابع مناسب در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بررسی و ارزیابی منابع مطالعاتی منتشرشده با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اقدام کرد تا مناسب‌ترین کتاب ها را برای علاقه‌مندان به مطالعه و فرهنگ رضوی در سراسر جهان ارائه کند.
 
سامانه اینترنتی مستقل جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور سهولت در ثبت نام و اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی و معارف رضوی قرار گرفته است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها