خبرهای داغ:
جاتن عنوان‌کرد: تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی که پشت نوبت هستند در حال افزایش است و در حال حاضر ۵ هزار و ۱۸۰ نفر مستمری بگیر این سازمان در استان می باشند
کد خبر: ۹۰۳۴۷۸۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، زهرا جاتن معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اصحاب رسانه که در مرکز نگهداری فرشتگان راه آسمان برگزار شد بیان کرد: هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان در مراکز شبانه روزی مقیم هستند و ۱۳ درصد رشد در مراکز شبانه روزی داشتیم.
 
وی گفت: تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی که پشت نوبت هستند در حال افزایش است و در حال حاضر ۵ هزار و ۱۸۰ نفر مستمری بگیر این سازمان در استان می باشند.
 
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: دو مرکز مراقبت در منزل در استان وجود دارد که به افرادی که از معلولین در منزل نگهداری می کنند اموزش می دهد و در حال حاضر در حال تاسیس خانه کوچک معلولین ذهنی که خانواده نمی تواند از آنها مراقبت کند و میزان معلولیت آنها نیز بسیار کم است می باشیم.
 
جاتن عنوان کرد: در بحث توانبخشی روزانه در حال حاضر ۱۸ مرکز فعال وجود دارد که ۸۹۰ نفر از معلولین در این مراکز، خدمات توانبخشی دریافت می کنند.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۵۴ نفر جهت کاشت و تعمیر حلزون به این حوزه مراجعه کرده اند که با توجه به هزینه بالای این‌کار، ۵۰ درصد هزینه از سوی بهزیستی پرداخت می شود و در این‌خصوص رشد ۲۸ درصدی داشته ایم.
 
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین در خصوص دفتر وانمندسازی تصریح کرد: ۲۳۲ دانشجو از طریق این حوزه، شهریه دانشجویی و ۳۱۵ نفر حق پرستاری ضایعه نخاعی دریافت می کنند و به طور میانگین در سال نزدیک به چهل نفر به آسیب دیده نخاعی در سفرهای جاده ای و برداشت محصولات باغی وارد چرخه حمایت بهزیستی می شوند.
 
جاتن اضافه کرد: در دفتر مناسب سازی منزل و خودرو برای معلولین حرکتی، رشد صددرصدی داشتیم
و برای بیماران پی کیو که هزینه تغذیه ای بالایی دارند از طریق اداره کل بهزیستی و علوم پزشکی هزینه پرداخت می شود.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها