استاد دانشگاه و کارشناس خانواده حجاب را یک مسئله فراجنسیتی و هنر مستورگی خواند و گفت: « حجاب» یک حلقه از زنجیره تمدن، سلامت و پایداری خانواده است.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۱۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، دکتر فروغ نیلچی زاده، در برنامه ویدئو کنفرانس کشوری که با همت سازمان بسیج رسانه استان البرز در سالن جلسات سپاه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: حجاب یک حلقه از زنجیره تمدن، سلامت و پایداری خانواده است.

 « حجاب» یک حلقه از زنجیره تمدن، سلامت و پایداری خانواده است

 

حجاب مدیریت غریزه جنسی در تعامل با دیگران

 

این استاد دانشگاه و کارشناس خانواده با تامل بر این مهم که « حجاب» هنر مستورگی است، افزود: حجاب یک هنر و مدیریت جنسی در تعامل با دیگران است.

این کارشناس خانواده با طرح این پرسش که یکی از سوالات در نظام اجتماعی میزان فاصله سلیقه فردی با حق اجتماعی در جامعه است، مطرح کرد: فرد باید سلایق و خواسته های خود را با جامعه ای که در آن زندگی می کند، هماهنگ کند و اگر سلایق و خواسته های موجود مطابق نیازها و فطرت انسان باشد باید برای حفظ آن قوانین تلاش کرد.

وی توضیح داد: ابعاد حقیقی قواعدی که سلامت جامعه را متناسب با فطرت انسان به دنبال دارد، باید آشکار شود و همواره تطابق این سلایق و خواسته ها را با فطرت تطبیق داد.

رابطه قابل تأمل میان اخلاق و حقوق مورد توجه این کارشناس در این نشست کشوری قرار گرفت و در خصوص آن بیان کرد: اگر قرار باشد تمام قوانین به اخلاقیّات صرف بدون ضمانت اجرایی تبدیل شود باید به یکباره شاهد شکل گیری یک جامعه فرهیخته بود که این امر ممکن نیست.

به گفته نیلچی زاده، هر چه اخلاقیات در جامعه توسعه بیشتری پیدا کند میزان رشد یافتگی فرد بالا می رود و در این میان میزان قوانین حقوقی ما و قوانین حقوقی جامعه با یکدیگر مرتبط است.

جنگ تمام عیاری علیه « خانواده» آغاز شده است

 

این کارشناس با طرح این پرسش که مسئله حجاب یک مسئله جنسیتی است یا فراجنسیتی؟ افزود: امروزه یکی از مسائلی که مطرح می شود توجه به مسئله حجاب به عنوان محدودیت صرف برای زنان و دختران به نفع مردان است.

وی تصریح کرد: نکته انحرافی این بحث در این سوال این است که همواره سعی می شود یک مفهوم اساسی تر دیده نشود و آن مسئله « خانواده» است.

این کارشناس و پژوهشگر خانواده با تاکید بر این مهم که حجاب مختص زن نیست و جامعه های متمدن نگاه خاص و ویژه ای به این مقوله دارند، مطرح کرد: متاسفانه با ابزار رسانه یک جنگ تمام عیار بر علیه خانواده آغاز شده است و جابه جایی ارزش ها در حال شکل گیری است.

وی با برشمردن مثال های از نوع ناهنجاری های متداول همچون ازدواج انسان با حیوانات و ... توضیح داد:  امروزه انواع رفتارها در نظام واره سلامت جنسی در حال شکل گیری است که از آن به عنوان رفتارهای ناسالم می توان تعریف کرد.

به گفته وی، نظام سالم، طبیعی و فطری تشکیل خانواده به دنبال شکل های مختلف مورد تضعیف واقع شده و ادعای این امر قوانینی است که در کشورهای اروپایی حاکم شده است.

این کارشناس افزود: دنیای امروز برای رفتارسازی و هنجارسازی رفتارهای غیر طبیعی سعی می کند تعاریفی ارائه کند تا برای خانواده رقیب های تازه و شبه خانواده ایجاد کند.

 

قدرت رسانه ای برای تحریف کلام حق

 

« رفتارهای متناقض» از تمایزهای ناهجاری های عصر امروز با گذشته است که نیلچی زاده با در نظر گرفتن آن مطرح کرد: کلیسای شیطان پرست ها امروزه به عنوان یک کلیسای رسمی تلقی می شود و در همین راستا خطبه خواندن ازدواج میان انسان و حیوان قابل پذیرش می شود.

در ادامه بحث این کارشناس به مسئله آخرزمان اشاره کرد و گفت: آخر زمان اوج انحراف ها و کج رفتاری ها است و جابه جایی ارزش ها تا منتهی علیه خود پیش می رود و عرفی سازی ضد ارزش ها در این عصر در حال پیش روی است.

این استاد دانشگاه افزود: مقابله کردن با قوانین فطری و طبیعی و استفاده از هیالوی رسانه به عنوان قانون از ابزارهایی است که امروزه بر مبنای آن جبهه کفر پیش روی می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها