عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون بدهی های دولت به پیمانکاران برق ارائه کرد.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۰۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات سندیکای برق درباره اینکه صنعت برق 30 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران و نظام بانکی کشور بدهکار است، گفت: گزارشی در این باره که سندیکای بخش خصوصی به دلیل اینکه دولت پول خرید برق را به تولیدکنندگان نداده آنها عمدا تولید را کاهش دادند به کمیسیون انرژی ارائه نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: آنچه که سبب خاموشی در هفته های اخیر شده است پیشی گرفتن مصرف از میزان تولیدی برق بوده است که وزارت نیرو مجبور شده برق را قطع کند.

عده ای برای افزایش منافع خود به دنبال تحت فشار قرار دادن دولت هستند

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیرات بدهی دولت به پیمانکاران تولید برق، ادامه داد: این موضوع می تواند یکی از عوامل تاثیرگذار مشکل آفرین در بلندمدت باشد، اما طرح این مباحث در شرایط کنونی از سوی کسانی که ذینفع هستند به این دلیل بوده که دولت را تحت فشار قرار دهند تا پول برق را افزایش داده و پول بیشتری بگیرند.

وی با بیان اینکه از چند سال قبل بدهی های دولت به پیمانکاران برق و نظام بانکی کشور روی هم تلنبار شده است، یادآور شد: مجلس مصوب کرده که بخشی از بدهی های دولت به پیمانکاران برق از طریق اسناد خزانه پرداخت شود که این اقدام عملیاتی شده است.

تولیدکنندگان برق انتظار نداشته باشند که دولت در شرایط کنونی به صورت کامل بدهی آنها را پرداخت کند

میرزایی افزود: این موضوع که تولیدکنندگان برق انتظار داشته باشند که دولت در شرایط کنونی به صورت کامل بدهی آنها را پرداخت کند، امکانپذیر نیست چراکه در شرایط کنونی دولت چنین توانایی ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح دلایل خاموشی های اخیر، تصریح کرد: با توجه به وضعیت بارش و آب پشت سدها و این موضوع که بخشی از برق کشور توسط نیروگاه‌های برق آبی تامین می شود، امروز برای کنترل مصرف برق تدابیری اندیشیده شده است که به مردم اعلام می شود./

پایان پیام

 
ارسال نظرات