عباس  پاپی زاده  با انتقاد به واردات نخود و لوبیا با ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: در تولید این محصولات به خود کفایی رسیده ایم و انواع حبوبات می تواند مسیر صادراتی را با کمترین هزینه پیش بگیرد.
کد خبر: ۹۰۳۴۷۰۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس  پاپی زاده  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به واردات نخود و لوبیا با ارز 4200 تومانی  در ماه های اخیر، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به  تولید انواع حبوبات در کشور واردات این محصولات  غیر کارشناسانه و  اجحاف در حق تولید کننده است.

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی، افزود: غالب کشت حبوبات در کشور به صورت دیم بوده و در شرایطی که بی آبی کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است، تولید محصولات این چنینی می تواند اقدام مناسبی برای بالا بردن تولید داخل باشد.

وی با اشاره به اینکه  واردات انواع حبوبات آسیب به اصل اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: علاوه بر اینکه  کاشت دیم انواع حبوبات  به آب بسیار کمتری نیاز دارد، می توان با  بالا بردن بهره وری در این بخش  اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی پیگیری کرد. علاوه بر صرفه جویی در آب می توان به خودکفایی اتکاء کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: در شرایطی که کشور با بحران ارزی رو  به رو است و محصولات داخلی با کیفیت مناسب بر روی دست تولیدکنندگان مانده است، اختصاص ارز به  واردات انواع حبوبات زیرپا گذاشتن اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه  به ازای هر 4200 تومانی حدود 4000 تومان یارانه ارزی  اختصاص داده می شود، تصریح کرد:  این 4000 تومان از جیب مردم می رود که این ارز یارانه ای بار مالی سنگینی بر  دوش دولت و  مردم می گذارد.

پاپی زاده در پایان خاطرنشان ساخت: این واردات کمکی به تامین مایحتاج و کالاهای اساسی مردم نمی کند. بلکه باری  بر دوش مردم است. در شرایط کنونی باید برنامه ریزی لازم برای ارز آوری این محصولات انجام شود، نه اینکه ارزی قابل توجهی برای واردات این محصولات اختصاص داده شده و   ارز آوری جای خود را به ارزبری دهد.

ارسال نظرات