مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان در گفت‌وگو با بسیج:

برنامه‌های تبلیغی هنرمندانه با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین و فعالان فرهنگی در گیلان برگزار می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان از برگزاری برنامه‌های ترویجی_تبلیغی به‌صورت هماهنگ، هوشمندانه و هنرمندانه با بهره‌گیری از رسانه‌های نوین در عرصه فضای مجازی و فعالان فرهنگی در گیلان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۹۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶

مینا کرم بجاری عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در رشت با اشاره به مسئله کشف حجاب و به خاک و خون کشیده شدن زنان در مسجد گوهرشاد اظهار کرد: زنان طلایه‌دار حجاب و عفاف ملی ما هستند درحالی‌که در تیرماه ۱۳۱۴ به جرم حفظ حجاب و عفاف خود زنده‌زنده در آتش سوزانده شدند.

وی با بیان اینکه زنان پس از حادثه سال ۱۳۱۴ و مسئله کشف حجاب تا آخر عمر در خانه حبس شدند افزود: زنان در آن زمان زیر چماق‌های رضاشاه سقط‌جنین کردند و زخمی شدند، اما حجاب که میراث گران‌بهای ایرانی است را از دست ندادند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه هزاران شهید زن در راستای حفظ حجاب و عفاف خون خود را تقدیم اسلام کرده‌اند گفت: شهدای عفاف حجاب نسبت به رواج بی‌حجابی و فراموش‌شدن ارزش‌های حجاب بی‌تفاوت نبودند و ما نیز می‌تواند نخواهیم بود.

کرم بجاری با بیان اینکه عبرت‌ها و آموزه‌های برگرفته از مقاومت زنان عفیفه و محجبه نیازمند گرامی داشتن یاد و خاطره آن‌هاست خاطرنشان کرد: به‌پاس شهدای عفاف حجاب، هفته‌ای به همین نام، نام‌گذاری شده و در گیلان نیز در این راستا پویشی با عنوان «حجاب من، نگاه تو، آرامش شهر ما» آغازشده است.

وی هفته عفاف حجاب را فرصت مناسب در راستای ترویج فرهنگ عفاف حجاب و استحکام بنیان خانواده برشمرد و تصریح کرد: به‌منظور مقابله با تهاجم فرهنگی توسط دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی، برنامه‌هایی در راستای ترویج و تبلیغ به‌صورت هماهنگ، هوشمندانه و هنرمندانه با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و به‌کارگیری رسانه‌های نوین در فضای مجازی و محیط‌های اجتماعی در این ایام در دستور کار بسیج جامعه زنان قرارگرفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه حجاب امروزه به‌شدت مورد هجمه دشمن قرارگرفته بیان کرد: بزرگ‌ترین وظیفه ما برای مقابله با تهدیدها برخورد هوشمندانه و نرمش گونه برای روشنگری افکار عمومی و همچنین حفاظت از تحریف وقایع تاریخی است.

کرم بجاری ایران را کشوری با تمدن در جهان برشمرد و گفت: ایران به‌عنوان یکی از چهار تمدن کهن جهان با پیشتاز بودن در اصالت فرهنگی و اخلاقی در میان تمدن‌های دیگر در عرصه حیات و حجاب نیز پیشرو بوده و همین اخلاق‌مداری و غیرت اصیل مردمان ایران ازجمله عوامل پایداری تمدن این کشور است.

وی افزود: امروزه زنان با در دست داشتن الگوی سوم زن مسلمان تا رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی و جایگاه واقعی زن و گرانش در اندیشه اسلامی راه زیادی را در پیش دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه وظیفه ما به‌عنوان متولیان فرهنگی جامعه تبیین و تفهیم حجاب به‌صورت دقیق و کامل است خاطرنشان کرد: حجاب را باید تدریجی و گام‌به‌گام به جلو برده و تسهیل و آسان معرفی و تبلیغ کنیم تا موردتکریم قرار بگیرد.

کرم بجاری با تأکید بر اینکه باید به هسته وجودی انسان‌ها نسبت به پوسته ظاهری آن‌ها بیشتر توجه کنیم تصریح کرد: حجاب از درون‌هسته انسانی می‌جوشد و باعث آرامش و سعادت روحی و جسمی و امنیت خود و خانواده می‌شود و ازاین‌رو نیاز است به وجود آن بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه ما بانوان گیلانی باهمت مسئولین استانی و فعالان فرهنگی حمایت قاطع خود را از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه اعلام می‌کنیم افزود: بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان آمادگی کامل خود را با هرگونه اقدامی که علیه ظواهر بی‌بندوباری که چهره زن باشخصیت اسلامی را خدشه‌دار کند اعلام می‌کند و از همه مسئولین دغدغه‌اند استان مصرانه درخواست می‌کند که در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گام اساسی بردارند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان به کلیات برنامه‌های پیش رو در هفته عفاف و حجاب گیلان اشاره کرد و گفت: در طول هفته عفاف حجاب در سطح استان گیلان برنامه‌هایی نظیر اجتماع بزرگ حافظان حریم خانواده، نمایش بادبادک آرزوها، جشن روز دختر در روز میلاد حضرت معصومه (س)، تجلیل از بانوان محجبه در عرصه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی برگزار می‌شود.

کرم بجاری خاطرنشان کرد: اهدای شاخه گل همراه با تراکت‌های تبلیغی به بانوان کم حجاب و دعوت آنان به حجاب و فعال نمودن فعالان فرهنگی در فضای مجازی و رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در گیلان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات