خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: دشمنان اسلام تبلیغات فراوانی را برای سست کردن باورهای دینی زنان و بی حجابی در جامعه دارند ولی زنان آگاه و مسلمان تاکنون توانسته اند توطئه های دشمنان را شناسایی نمایند و با حجاب خود توطئه آنان را خنثی کنند.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۸۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و بـویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت

سرهنگ پاسدار مجتبی بیاتی در ادامه افزود: یکی از نیازهای حقیقی در زمینه‌های تربیتی، دینی، اخلاقی و فرهنگی، مسئلة حجاب است. هرچه الگوهای حجاب مراتب برتر و بالاتری داشته باشند، تأثیر بیشتری بر معنویّت و دینداری فرد و جامعه خواهند گذاشت و هرچه حجاب فردی و اجتماعی، متعالی باشد، تقدّس و حرمت اخلاقی و رشد و تعالی جامعة اسلامی بیشتر خواهد بود. حجاب آثار تربیتی در دو زمینة فردی و اجتماعی دارد که مهم‌ترین آثار حجاب در بُعد فردی، شخصیّت، سلامت جسمانی، استحکام خانواده، آرامش و امنیّت و در بُعد اجتماعی، مسئولیّت اجتماعی، آزادی زن، سلامت اخلاقی جامعه و حفظ نیروی کار اقتصادی و حفظ استقلال فرهنگی است.

وی افزود: با توجه به این معانی در می یابیم که حجاب امری است ظاهری ودر ارتباط با جسم است.اگر چه این پوشش برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است ولی ظهور در نشئه مادی و طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام تبلیغات فراوانی را برای سست کردن باورهای دینی زنان و بی حجابی در جامعه دارند ولی زنان آگاه و مسلمان تاکنون توانسته اند توطئه های دشمنان را شناسایی نمایند و با حجاب خود توطئه آنان را خنثی کنند.

وی با بیان این که عفاف و حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه برای همه زنان و مردان به عنوان دو ارزش بسیار مهم در جامعه به شمار می رود گفت: حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است و حجاب و پوشش اسلامی برای مردان و زنان تنها از کارکرد فردی برخوردار نیست بلکه کارکرد اجتماعی نیز دارد.

 

ارسال نظرات