مسئول بسیج کارگری فارس گفت: در طرح کوثر، به کارگرانی که کالای ایرانی خریداری کنند، تخفیف داده می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۵۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

به گزارش  سرویس بسیج کارگری کشور خبرگزاری بسیج، محمدعلی حمیدی مسئول بسیج کارگری فارس اظهار داشت: در طرح کوثر، کارگران عضو بسیج کارگری به مراکز طرف قرارداد برای خرید کالای ایرانی معرفی‌شده و به آنان تخفیف داده می‌شود.

وی در توضیح بیشتر از طرح کوثر افزود: همان‌گونه که می‌دانیم اقشار کم‌درآمد جامعه نظیر کارگران زحمت‌کش، همواره از قدرت خرید پائینی نسبت به سایر اقشار برخوردار هستند که توجه بیشتر به آنان ضروری است اما متأسفانه در برنامه‌ریزی‌های کلان کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

مسئول سازمان بسیج کارگری استان فارس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند در جهت خدمت به کارگران، عقد قرارداد سازمان بسیج کارگری استان فارس با مراکز متعدد تولیدی، خدماتی و رفاهی استان فارس جهت ارائه تخفیف به کارگرانی است که دارای عضو بسیج کارگری هستند. *حمایت از کالای ایرانی وی گفت: نکته جالب در طرح کوثر، عقد قرارداد با شرکت‌های داخلی است که کالای ایرانی تولید می‌کنند و به‌این‌ترتیب با ارائه تخفیف، هم به قشر کارگر کمک، هم به‌نوعی از کالای ایرانی حمایت می‌شود. حمیدی با بیان اینکه این طرح برگرفته از نام حضرت زهرا (س) به معنی خیر کثیر است، افزود: در طرح کوثر با مکان‌های مختلف قرارداد بستیم و در این قرارداد ما کارگران را به آنان معرفی کرده و با این کار هم مشتریان این مراکز بیشتر شده هم به کارگران نیز کمک خواهد شد تا با قیمت پائین تری اجناس موردنیاز را خریداری کنند.

وی ادامه داد: در طرح کوثر هم از کالای ایرانی حمایت شود، زیرا فقط با شرکت‌های داخلی قرارداد می‌بندیم و هم تخفیف به کارگران داده می‌شود، خُب برای یک کارگر حتی یک تخفیف 10 هزارتومانی نیز با ارزش است چراکه درآمد پائینی دارد، ضمن اینکه شخصیت کارگران عزیز نیز حفظ می‌شود. مسئول سازمان بسیج کارگری استان فارس افزود: از قِبَل این قرارداد حتی یک ریال در جیب سازمان بسیج کارگری نخواهد رفت و صرفاً این کار برای بالا بردن قدرت خرید کارگران انجام می‌شود، ضمن اینکه با افزایش خرید، کارگر ایرانی نیز در کارخانه‌ها بیکار نخواهد شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: کارگران با ارائه کارت بسیج کارگری به مراکز طرف قرارداد از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد که در حال حاضر در عرصه‌های مختلف خودروی قسطی، فرش، مبل، کارهای خدماتی و درمانگاهی مانند 55 درصد تخفیف در آزمایشات پزشکی و یا تخفیف 50 درصدی در استفاده از وسایل بازی در بوستان‌ها و رستوران‌ها و... این اقدامات انجام شده است. وی همچنین گفت: در کنار این طرح با شرکت‌های تبلیغاتی مختلف قرارداد بستیم که تا 70 درصد به کارخانه‌دارانی که به تبلیغ کالای ایرانی می‌پردازند در بیلبوردهای تبلیغاتی تخفیف داده شود که این نیز گامی در جهت حمایت از کالای ایرانی بوده است.

همواره در اطراف ما کم‌وبیش کارهای خوب و ارزشمندی انجام می‌شود که واقعاً ارزش خبری دارد اما برخلاف انتظار، انعکاس رسانه‌ای ندارد، حال یا بانیان این کارهای خوب اهل خودنمایی نبوده یا اینکه به دلایل متعدد از چشم رسانه‌ها این کارها به دور می‌ماند و به همین دلیل در جامعه کم‌اهمیت جلوه می‌کند، درحالی‌که واقعاً این‌گونه نیست و می‌توان آن را در میان موج اخبار منفی، مصداق خبر خوب دانست که طرح کوثر نیز که ذکر آن رفت در شمار همان خبرهای خوب است.

 

ارسال نظرات