خبرهای داغ:
سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ گفت: شش هزار تن کاغذ در مرحله نهایی ورود به کشور است همچنین پروفرماهای مربوط به کاغذ مورد نیاز روزنامه جام‌جم به میزان ۳ هزار و ۵۰۰ تن و روزنامه خراسان به میزان ۴۰۰ تن نیز تأیید شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۱۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمدرضا دربندی در سومین جلسه کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات با حضور نمایندگان مؤسسات مطبوعاتی و برخی واردکنندگان کاغذ با اشاره به اینکه برخی مصوبات جلسات پیشین، هم‌اکنون وارد مراحل اجرا شده است، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد شرکت «ارمغان گستر نوید» شش هزار تن کاغذ خود را که در مراحل نهایی ورود به کشور قرار دارد بلافاصله پس از ورود، با احتساب سود معقول در اختیار رسانه‌های متقاضی قرار دهد.

سخنگوی کمیته ساماندهی کاغذ افزود: همچنین پروفرماهای مربوط به کاغذ مورد نیاز روزنامه جام‌جم به میزان سه هزار و 500 تن و روزنامه خراسان به میزان 400 تن نیز تأیید شد.

وی در این باره ابراز کرد: مقرر شد کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات، سازوکارهای مشخصی برای قیمت‌گذاری و نحوه توزیع کاغذ وارد شده را تهیه و در اختیار شرکتهای واردکننده در بخش خصوصی قرار دهد.

دربندی مذاکره گسترده با بانکها برای حل مشکلات نقدینگی واردکنندگان و همچنین مذاکره با شرکتهای هندی و اندونزیایی برای واردات بیشتر کاغذ را از جمله تصمیمات أتخاذ شده در این جلسه عنوان کرد.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی افزود: مطابق تصمیم اعضای کمیته، به دلیل محدودیتهای موجود، روزنامه‌های بزرگ باید رأسا اقدام به تأمین کاغذ مورد نیاز خود کنند.

دربندی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد کمیته ساماندهی کاغذ مطبوعات، نهایت تسهیلات لازم را برای واردکنندگان کاغذ مهیا کند.

در پایان نشست، گزارش شرکتهایی که با ارز دولتی اقدام به واردات کاغذ کرده‌اند توسط نماینده حراست قرائت شد.

جلسه آتی این کمیته روز سه‌شنبه هفته آینده ساعت 15 با حضور نمایندگان مؤسسات مطبوعاتی و واردکنندگان کاغذ در محل ساختمان معاونت مطبوعاتی تشکیل می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها