خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان همدان خبر داد
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جابجایی بیش از یک میلیون مسافر در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۱۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

جابجایی بیش از یک میلیون مسافر در محورهای همدانمصطفی پناهنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و 229 هزارو 360 مسافر در سفر‌های برون استانی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 383 هزار و 123 مسافر جابجا شدند، افزود: امسال میزان جابجایی مسافر 11 درصد کاهش داشته است.

پناهنده، ادامه داد: استفاده مسافران از خودروی شخصی و جابجایی مسافران برون ‌شهری با وسایل نقلیه پلاک شخصی از مهمترین عامل کاهش سفر در استان بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان همدان در ادامه با بیان اینکه امسال در سه ماهه نخست 129 هزار و 474 سفر در استان همدان ثبت شد، یادآور شد: این در حالی است که در مدت مشابه سال 96 این میزان 133 هزار و 875 سفر بوده است.

وی به تجهیز ۱۰۰ درصدی سامانه «سپهتن» بر روی کلیه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری اشاره و خاطرنشان کرد: سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای است که درون خودرو نصب می شود و اطلاعات خودرو از جمله سرعت، مشخصات راننده و ساعت کارکرد را به مراکز پلیس راهور ارسال می کند.

سپهر ارتقای بهره‌وری حمل و نقل عمومی، افزایش ایمنی، سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی را از اهداف راه اندازی طرح «سپهتن» بیان کرد و ابراز داشت: 80 درصد ناوگان اتوبوسی استان همدان vip  است.

وی تصریح کرد: با همکاری پلیس راه استان و انجمن صنفی حمل و نقل مسافر، طرح کنترل نامحسوس نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به منظور رعایت ایمنی و حقوق مسافران انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ هم‌اکنون در استان همدان بیش از ۳۲۰ دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه مینی‌بوس و ۷۰۰ دستگاه سواری کرایه زیر نظر اداره کل راهداری استان همدان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات