مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی از ۱۶ تیرماه در هشت بقعه متبرکه استان آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۱۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام محسن مومنی مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی از ۱۶ تیرماه امسال در هشت بقعه متبرکه استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت معنوی مساجد در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استفاده می‌شود اظهار کرد: این طرح ویژه دانش آموزان در رده سنی ۷ الی ۱۸ سال و در دو بخش مجزا برای دختران و پسران برگزار می‌شود.

مؤمنی مقدم بیان کرد: غنی سازی اوقاف فراغت نوجوانان و تبدیل اماکن مذهبی به قطب فرهنگی از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان برگزاری کلاس‌های آموزش معارف اسلامی شامل حفظ و قرائت قرآن کریم، اخلاق و سبک زندگی، فعالیت‌های ورزشی و هنری و برپایی اردو‌های تفریحی – زیارتی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب طرح نشاط معنوی عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه محتوای آموزش‌های ارائه شده در این طرح به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده است تصریح کرد: ۴۵ مبلغ اعزامی و پنج مبلغ بومی در این طرح مشارکت دارند.

مؤمنی مقدم با اشاره به این مطلب که ۱۴ وقف در قالب نشاط معنوی در سال ۹۶ در استان ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: امیدواریم این طرح امسال نیز برکات خوبی داشته و در معرفی وقف به ویژه برای نسل جدید مؤثر واقع شود.
ارسال نظرات