خبرهای داغ:
آيين تكريم از سروان پاسدار علي اصغر سليماني فرمانده سابق حوزه بسيج کارگري محمد رسول الله کاشان و معارفه سرهنگ پاسدار محمد رضا كريمي طاهري به عنوان فرمانده جديد حوزه بسيج کارگري محمد رسول الله کاشان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۵۰۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبر گزاری بسیج به نقل از پورتال؛در اين مراسم كه در سالن اجتماعات اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي كاشان برگزار شد سرهنگ پاسدار عليرضا شبانی زاده جانشين فرماندهي ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان گفت: فلسفه نخست تشكيل بسيج استفاده از توان بالاي نيروهاي مردمي در دفاع از انقلاب و دستاوردهاي انقلاب بود اما به تدريج  و شكوفايي ساير توانمنديهاي اين نيروي عظيم مردمي كاركردهاي جديدي برايش تعريف شد.

وي افزود: بسيج امروز ضمن دفاع فيزيكي از انقلاب و دستاوردهاي انقلاب در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي و سازندگي و علمي و اطلاعاتي و امنيتي و سياسي وارد شده است و در هر عرصه اي كه بسيج وارد شده است موفق بوده است.

سرهنگ شباني زاده با اشاره به اينكه بسيج امروز همه قشرهاي جامعه را در برگرفته است، گفت: يكي از قشرهايي كه در پيروزي انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از ارزش هاي نظام نقش مهمي را ايفا كرد بسيج كارگري است به طوريكه بسيج كارگري قبل و بعد از ابلاغ سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي در اين عرصه پيشتاز بوده است.

وي ادامه داد: نقش كارگران دراقتصاد مقاومتي و عبور از موانع و مشكلات اقتصادي بي بديل و حائز اهميت است و با تلاشگران در عرصه توليد و اقتصاد خواهيم توانست از مشكلات اقتصادي به سلامت عبور كنيم.

جانشين فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان از برنامه جامع و عزم و نيروي انساني و مديريت هوشمند و كارآمد را سه عنصر تحقق اقتصاد مقاومتي خواند و افزود: همانگونه كه كارگران در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و امروز در عرصه توليد نقش مهمي را دارند در تحقق اقتصاد مقاومتي نيز نقش اصلي را بر عهده دارند.

سرهنگ شباني زاده در ادامه اقدامات فرهنگي بسيج كارگري را قابل تقدير دانست و اظهار داشت: جامعه 70 هزار نفري كارگري كاشان و 2700 رزمنده و 10 آزاده دفاع مقدس و 8 پايگاه مقاومت بسيج برنامه هاي فرهنگي قابل توجهي را در شهرستان ارائه مي كنند.

در ادامه سروان پاسدار علي اصغر سليماني فرمانده سابق حوزه  بسيج کارگري محمد رسول الله کاشان گفت:رتبه نخست پايگاه بسيج حضرت ولي عصر(عج) سايپاكاشان در سال 95 ، رتبه نخست استان اصفهان از سوي حوزه بسيج كارگري كاشان در سال 96 ، رتبه نخست شهرستان كاشان از سوي پايگاه بسيج ولي عصر سايپا كاشان در سال 96 ، رتبه نخست پايگاه بسيج فاطميون شركت فولاد اميركبير كاشان در سال 97 و رتبه نخست شوراي تخصصي استان اصفهان از سوي شوراي قشر كارگري كاشان در سال 96 را از بخشي از موفقيت كسب شده حوزه  بسيج کارگري محمد رسول الله کاشان طي مدت سه سال گذشته برشمرد.

وي همچنين ترويج روحيه جهادي و كار و توليد در مراكز صنعتي و ارتقاي سطح كمي و كيفي توليد، تشكيل شوراي قشر كارگري با 30 جلسه و تشكيل 8  كارگاه هم انديشي با حضور نخبگان و صاحب نظران عرصه توليد و اشتغال، اجراي فرهنگي و تخصصي شامل دو رزمايش پدافند غير عامل، 14 يادواره شهداي كارگري، تعامل با مديران صنايع و ادارات مرتبط و سركشي از مراكز توليدي و صنعتي و رفع 50 مورد مشكلات  اين مراكز را بخش ديگري از فعاليت هاي انجام شده طي سه سال گذشته اعلام كرد.

 برگزاري 130 مورد دعاي توسل صالحين به همت پيشكسوتان بسيج كارگري در بيت معظم شهداي كارگر و رزمندگان و جانبازان كارگري، برگزاري برنامه هاي فرهنگي و ديدار از خانواده شهدا و ايثارگران، كادر سازي و جوانگرايي و شناسايي افراد مستعد و توانمند براي پست هاي مديريتي بسيج ، جذب منابع نقدي و غير نقدي براي اجراي برنامه هاي شهرستانو كمك به مناطق محروم و زلزله زده با كمك بمديران صنايع و توليديو كمك به جبهه مقاومت را بخش ديگري از فعاليت هاي انجام شده طي سه سال گذشته برشمرد.  

در ادامه مهندس حسن رمضاني معاون مدير كل و رييس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي كاشان نيز جمعيت كارگري كاشان را 70 هزار نفر اعلام كرد و گفت:در شهرستان كاشان بالغ بر 53 هزار بيمه شده اصلي مشمول قانون تأمين اجتماعي هستند كه اين تعداد كارگر در كاشان بيانگر خانواده بزرگ كارگري  و توليد در كاشان است.

وي افزود: ، اين تعداد كارگر در حدود 5500 هزار كارگاه كوچك و بزرگ در كاشان مشغول به كار هستند و بيشترين سهم بيمه شدگان تأمين اجتماعي كاشان متعلق به صنعت ريسندگي و بافندگي است با احتساب فرش ماشيني است.

به گفته وي، جمعيت كارگري شهرستان كاشان كه بيش از دو سوم جمعيت اين شهرستان را تحت پوشش دارد بالاتر از جمعيت كارگري 13 استان كشور است.

 لازم به ذكر است، آيين تكريم از فرمانده سابق حوزه  بسيج کارگري محمد رسول الله کاشان و معارفه فرمانده جديد با حضور فرماندهان پايگاههاي مقاومت بسيج، شوراي حوزه كارگري، رابطين حوزه نمايندگي، اعضاي قشركارگري كاشان، نخبگان و صاحب نظران ، مديران مراكز توليدي و صنعتي كاشان، و هيات امناي شهرك هاي صنعتي اميركبير و راوند كاشان صبح امروز در سالن اجتماعات اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي كاشان برگزار شد و در پايان از خدمات سه ساله سروان پاسدار علي اصغر سليماني فرمانده سابق حوزه  بسيج کارگري محمد رسول الله کاشان تقدير و تجليل شد و سرهنگ پاسدار محمد رضا كريمي طاهري به عنوان فرمانده جديد حوزه  بسيج کارگري محمد رسول الله کاشان شد.   

شايان ذكر است سروان پاسدار علي اصغر سليماني فرمانده سابق حوزه  بسيج کارگري محمد رسول الله کاشان به عنوان فرمانده حوزه مقاومت بسيج شهر قمصر كاشان معرفي شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها