خبرهای داغ:
سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد، ارتش این رژیم برای هرگونه اقدام نظامی در نوار غزه آماده است.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۶۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شبکه 7 تلویزیون اسرائیل، سه‌شنبه‌ شب به نقل از «روننی منلیس» سخنگوی ارتش این رژیم اعلام کرد، ارتش اسرائیل برای هرگونه رویارویی با جنبش حماس در نوار غزه به‌ویژه به دنبال تداوم تنش در اطراف دیوار حائل، آماده است.

این منبع عبری‌زبان مدعی شد، «تروریسم پهپادهای کاغذی» و بالون‌های آتش‌زا هرگز مانعی برای اسرائیل نخواهد شد؛ چرا که ارتش اسرائیل سبد بزرگی از ادواتی دارد که می‌تواند با آنها حماس را به عقب بازگرداند.

این شبکه تلویزیونی افزود، ارتش اسرائیل آماده جنگ است ولی تمایلی برای ورود به آن ندارد. طی سال‌های گذشته آرامشی در طول مرزهای مشترک با نوار غزه حاکم بود که این آرامش طی 3 ماه اخیر از دست رفته است.

پهپادهای کاغذی و بالون‌های آتش‌زای فلسطینیان به معضلی بسیار بزرگ برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و مسئولان این رژیم به رغم گذشت چندین ماه از آغاز این شیوه نوین مقاومتی فلسطینیان، از یافتن راه‌حلی برای آن عاجز مانده‌اند.

گزارش‌های منابع عبری‌زبان حاکی‌ست که اختلافات گسترده‌ای میان مقام‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در ارتباط با نحوه واکنش به این پدیده ایجاد شده است. این اختلافات بین طرف اقلیت به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و طرف اکثریت متشکل از روسای سرویس‌های امنیتی از جمله رئیس شاباک، رئیس ستاد مشترک ارتش، فرمانده یگان جنوبی و حتی رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم است.

طرف دوم که اکثریت هستند، معتقدند که نیازی نیست بخاطر بادبادک‌های آتش‌زا وارد جنگی شد که نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. ولی لیبرمن مخالف موضع فرماندهان سرویس‌های امنیتی است و تلاش می‌کند تا اوضاع را به سمت جنگی دیگر با حماس سوق دهد. لیبرمن خواستار وارد کردن ضرباتی سخت و قاطع به حماس و رهبران آن است حتی اگر این مسئله به وقوع جنگ در مرزهای شمالی منجر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها