خبرهای داغ:
واشنگتن می‏‌گوید از آنجا که پکن در مقام تقابل‎جویی برآمده است، دور جدیدی از تعرفه‎های تجاری را بر کالا‌های چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار اعمال خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۵۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از دیروز سه‌شنبه تهدید‌های تجاری علیه پکن را از سر گرفته و از قصد خود برای اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالا‌های چینی سخن می‌گوید.

گفتنی است هفته گذشته، واشنگتن تعرفه‌ای ۲۵ درصدی را بر ۳۴ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین اعمال کرد و بلافاصله با مقابله‌به‌مثل پکن در قبال همان میزان کالا مواجه شد.

اکنون آمریکا در مقام انتقام‌جویی، از تصمیم برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی خبر داده و لیستی را منتشر کرده که علاوه بر برخی محصولات غذایی، شیمیایی، تنباکو، زغال‌سنگ، فولاد و آلومینیوم، برخی اقلام مصرفی نظیر تایر ماشین، مبلمان، تولیدات چوبی، محصولات آرایشی و ... را نیز شامل می‌شود.

این درحالی است که «روبرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا مدعی است: بیش از یک سال است که دولت ترامپ با صبوری چین را به توقف اقدامات نابرابر، بازکردن بازار‌ها و مشارکت در رقابت سالم دعوت می‌کند، اما پکن به جای بذل توجه به دغدغه‌های آمریکا به تقابل‌جویی روی آورده است.

گفتنی است اقدامات متقابل آمریکا و چین به خطر بالاگرفتن جنگ تجاری میان ۲ اقتصاد بزرگ دنیا دامن می‌زند.

البته تعرفه‌های جدید آمریکا دستکم تا ۲ ماه دیگر اجرا نمی‌شود حال‌آنکه از هم‌اکنون انتقاد‌های زیادی را در پی داشته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها