نماینده ولی فقیه در استان گفت:کنگره شهدای استان ایلام باید از کنگره های برگزار شده در دیگر استان ها کیفی تر و متناسب با شان و جایگاه استان ایلام و اقشار مختلف مردم این استان برگزار شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۳۷۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در دیدار با اعضای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد: یکی از راه های ثبات و استمرار ایران اسلامی و ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان اهتمام ویژه به برگزاری کنگره ها و برنامه های منتسب به شهدا است، چرا که نظام استکبار جهانی از فراگیر شدن فرهنگ شهادت و الگوگیری نسل جوان جوامع اسلامی از فرهنگ عاشورا واهمه دارد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برآیندی واقعی از مکتب عاشورا و واقعه محرم است و در این میان نقش شهدا و رزمندگان در طول جنگ تحمیلی برای احیای اسلام ناب و احیای دوباره این دین الهی بی بدیل و مثال زدنی است.
لطفی با اشاره به اینکه افق دید شهدا و رزمندگان رفیع و بر مبنای عرفان و خدا محوری بود، یادآور شد: هدف اصلی شهدا متجلی ساختن فرهنگ ارزشمند شهادت در راه خدا و کسب رضایت خالق بود و جایگاه عظیم الشان آنها حتی در قالب کنگره های ملی هم گنجانده نمی شود.
وی توضیح داد: اجرای کنگره و یادواره ها و هر ویژه برنامه ای که متعلق به شهدا و دوران دفاع مقدس باشد، شاید بازگو کننده مقام واقعی شهدا نباشد اما یک اقدام ارزشمند و ماندگار برای نسل کنونی و نسل های آتی است که با این قهرمانان ملی و فداکاری های قهورانه آنها بیشتر آشنا شوند و از انها الگوبرداری کنند.
وی در مورد برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید دفاع مقدس استان در سال 98 گفت: کنگره ملی شهدای ایلام در واقع به مثابه اجرای یک کنگره برای همه شهدای کشور است چرا که تعداد زیادی از رزمندگان نقاط مختلف کشور در جبهه های استان ایلام به شهادت رسیده اند.
لطفی یادآور شد: این استان در زمان جنگ تحمیلی در خطوط مقدم جبهه، در پشت جبهه، در دل شهرها و روستاها به طور کامل درگیر جنگ بود و مردم با زندگی در زیر چادرها و گذران کردن زندگی ولو با سختی و کمبود امکانات از خالی کردن استان اجتناب کردند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار کرد: کنگره شهدای استان ایلام باید از کنگره های برگزار شده در دیگر استان ها کیفی تر و متناسب با شان و جایگاه استان ایلام و اقشار مختلف مردم این استان برگزار شود.
وی تاکید کرد: باید افراد برجسته و مهم از جمله مرجع عالی قدر حضرت آیت الله حیدری ایلامی و شهدای شاخص استان ایلام در بعد کشوری و حتی جهانی معرفی شوند و کل استان ایلام با توجه به نقش و جایگاه ویژه ای که در زمان جنگ داشت قابلیت تبدیل شدن به یک موزه ملی را دارد.
وی افزود: کشور و حتی جهان باید ایلام زمان جنگ را بشناسد و بدانند که مردم این استان با عدم مهاجرت به دیگر نقاط کشور و پناه گرفتن در دل کوهستان ها و جنگل ها هیچ گونه بار سیاسی و اقتصادی به کشور تحمیل نکردند و با قناعت و صبوری هشت سال جنگ را در زیر چادرها با کمبود امکانات و شرایط نامساعد جوی تحمل کردند.
 

 

ارسال نظرات