خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش شاهرود در دیدار فرماندار گفت: اختصاص اعتبارات استانی و ملی به طرح‌های شهرستان به صورت متوازن صورت بگیرد و سهم کم شاهرود از اعتبارات استانی باید جبران شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۳۶۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
نیاز شدید به تخصیص اعتبارات استانی و ملی در بخش فضا‌های آموزشی شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ حمید باباخانی در دیدار با رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان در دفتر فرماندار با ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت‌های این مدیریت، کمبود شدید فضا‌های آموزشی به ویژه در شهرک‌های شاهرود و رشد جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به استقرار پایه دوازدهم افزود: هم اکنون نیاز به دو هنرستان داریم.
وی وجود دوازده دبستان دو نوبته را از مصادیق نبود فضای آموزشی عنوان و گفت: در آینده نزدیک این تعداد به ۲۰ مدرسه افزایش خواهد یافت.
باباخانی ضمن رضایت از عملکرد آموزشی و مثبت مجموعه تحت مدیریت خود گفت: آموزش و پرورش شاهرود از ثبات و آرامش مطلوبی برخوردار است و این شهرستان در بخش‌های مختلف آموزشی و پرورشی و کسب رتبه‌های متعدد استانی و کشوری وضعیت خوبی در استان دارد.
وی رشد ۴۸ درصدی رتبه‌های زیر ۲۰۰۰ در کنکور سراسری و قبولی ۳۲ دانش آموز این شهرستان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و کسب ۱۷ مدال کشوری در رشته‌های متعدد ورزشی از جمله این موفقیت‌ها معرفی کرد و افزود: این موفقیت‌ها در شرایطی کسب شده است که سرانه دانش آموزی شهرستان پایین‌ترین سرانه دانش آموزی استان است و شاهرود با سرانه دانش آموزی ۶۰ تومان به ازای هر دانش آموز بسیار پایین‌تر از سرانه دانش آموزی شهرستان‌های سمنان با ۲۹۹ و میامی با ۴۸۰ تومان سرانه می‌باشد.
باباخانی تاکید کرد: اختصاص اعتبارات استانی و ملی به طرح‌های شهرستان به صورت متوازن صورت بگیرد و سهم کم شاهرود از اعتبارات استانی باید جبران شود.
باباخانی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری جذب ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار اداره نوسازی مدارس استان برای این شهرستان تحقق یابد.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود در پاسخ به سوال محمد کرم محمدی، از حضور پنج خیر مدرسه ساز در احداث فضا‌های آموزشی خبر داد و گفت: امیدواریم دو پروژه خیرساز در حال احداث شهرک البرز و شهرک شهید بهشتی هر چه سریعتر آماده بهره برداری شود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود نیز در این دیدار صبغه و سابقه فرهنگی فرماندار جدید را باعث افتخار این مجموعه دانستند و افزود: آموزش و پرورش خوب نشانه شهر خوب است.
حمیده محبی رشد جمعیتی در دوره ابتدایی را رو به رشد دانست و تأمین فضای آموزشی مناسب دانش آموزان را خواستار شد.
محمد کرم محمدی فرماندار جدید شاهرود ضمن ابراز رضایت از رشد قابل توجه مدارس غیر دولتی، هیأت امنایی و پیش دبستانی در شاهرود، گفت: در شرایط کنونی خیرین مدرسه ساز نقطه قوت آموزش و پرورش هستند.
وی حضور نمایندگان دانش آموزی در جلسات فرمانداری و ترویج ورزش همگانی بویژه در سطح بانوان و بر تعامل بیشتر فرمانداری و آموزش و پرورش تأکید کرده و تشکیل اولین جلسه شورای آموزش و پرورش را در اسرع وقت خواستار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها