مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری از تصویب احداث پارک ویژه خانواده در حاشیه پارک ساحلی یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۴۳۵۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵
صفایی در جلسه بررسی موانع رفعاحداث پارک خانواده در پارک ساحلی یاسوج احداث پارک خانواده درحاشیه پارک ساحلی یاسوج که در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد گفت: درجلسه کارگروه بانوان و خانواده‌ی استان احداث یک پارک ویژه خانواده در پارک ساحلی یاسوج به تصویب رسید و در جلسه کمیته انطباق استان نیز مصوب شد.
وی افزود: با بهره برداری از این مجموعه ورزشی و تفریحی مکان خوبی برای تفریح خانواده‌ها فراهم می‌شود.
مدیر کل ورزش و جوانان استان هم گفت: این پارک رو باز است در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار همجوار پل سوم بشار احداث می‌شود.
علوی با بیان اینکه اعتبار اولیه این پارک ۱۰ میلیارد ریال و تخصیص داده شده است افزود: برای تکمیل آن به ۷۰ الی ۸۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.
وی گفت: در این مجموعه ورزشی و تفریحی امکانات رشته‌های مختلف ورزشی از جمله پیست کارتینگ، اسکیت، قایقرانی، زمین تنیس خاکی، زمین چمن مصنوعی، والیبال، میز شطرنج، بدن سازی و اسکواش پیش بینی شده است.
علوی افزود: فدراسیون‌های مختلف برای جانمایی و خرید و نصب تجهیزات مورد نیاز اعلام همکاری کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این جلسه خواستار همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در روندساماندهی و تعین تکلیف اراضی معارض دار در شهر یاسوج شد.
نظری گفت: اراضی پارک ساحلی با برگزاری ده‌ها جلسه و همکاری دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان از دست افراد سود جو خارج شد که به دلیل عدم اجرای زیرساخت‌ها در این زمین‌ها این افراد با ساخت و ساز و یا کاشت درخت برای تملک ... قانونی این زمین‌ها تطمیع می‌شوند.
نظری با بیان اینکه زمین‌های ساحلی رود بشار در تملک آب منطقه‌ای است و به لحاظ قانونی امکان مالکیت برای دیگر دستگاه‌ها وجود ندارد افزود: این زمین‌ها به عنوان اجاره به شهرداری و از طریق شهرداری به دیگر دستگاه‌ها که خواهان اجرای طرح‌های عام المنفعه هستند به صورت قرارداد چندین ساله واگذار می‌شود.
نظری ساخت پارک ویژه خانواده را فرصت خوبی برای جلوگیری از تعرض افراد سود و فرصت طلب به زمین‌های دولتی اعلام کرد و ادامه داد: شورا و شهرداری یاسوج با اجرای این طرح موافقت کرده اند.

وی با بیان اینکه با توجه به آماده بودن اعتبار اولیه باید هر چه زودتر موانع قانونی پیش رو رفع و عملیات اجرایی آن آغاز شود افزود: در کنار این پارک زمین‌های در اختیار شهرداری برای ایجاد فضا‌های تجاری نیز در نظر گرفته شده اند.
ارسال نظرات