خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور:

تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی مهم‌ترین ماموریت بسیج دانشجویی است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: اولین و مهم‌ترین ماموریت بسیج دانشجویی، تربیت نیروی تراز برای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۶۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمدجواد نیک‌روش در مراسم تکریم و معارفه مسوول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سه دهه قبل وقتی حضرت امام خمینی(ره) طی پیامی ضرورت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را گوشزد کردند،کمتر کسی فکر می‌کرد این شاخ و برگ شجره طیبه بسیج چه دستاوردهایی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه دهه از ایجاد و تشکیل بسیج دانشجویی در کشور می‌گذرد، افزود: یکی از دستاوردهای بسیج دانشجویی، تقدیم سربازان غیور از اهالی دانشگاه که صاحبان علم، تحقیق و تخصص هستند در مسیر انقلاب اسلامی و نقش‌آفرینی برای زمان‌های حساس است.

نیک‌روش با اشاره به فرمایشات رهبرکبیر انقلاب اسلامی که دانشگاه را مبداء تحولات نامیده‌اند، افزود: این جمله حضرت امام خمینی(ره) یک جمله بسیار آشناست ولی از آنجا که این جملات آشنا گاهی نادیده گرفته می‌شوند، باعث می‌شود افراد از کنار آنها به راحتی و سادگی عبور کنند.

وی، بسیج دانشجویی را پرچمدار انقلاب اسلامی در جامعه دانشگاهی خطاب کرد و افزود: دانشگاه تربیت‌کننده نسل پیشرو در جامعه بوده و دارای نقش ویژه است و الزامات آن سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور، علت سیطره تمدن جاهلی غرب را مرهون دستاوردهای علمی آنان دانست و افزود: علت تسلط آنها بر جهان دستیابی به علم است و در این راستا مقام معظم رهبری کلید حل مشکلات کشور را تنها مسیر علم و پیشرفت علمی اعلام می‌کنند.

نیک‌روش در ادامه  با اشاره به دو ماموریت اصلی بسیج دانشجویی تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین ماموریت بسیج دنشجویی تربیت نیروی تراز اول برای انقلاب اسلامی است و ماموریت دوم بسیج دانشجویی نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی برای حل چالش‌های گوناگون انقلاب اسلامی است.

وی، نقش بسیج دانشجویی را بسیار قابل تامل ذکر کرد و افزود: اگر صحبت‌های رهبرکبیر انقلاب اسلامی و فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در جامعه به خوبی نهادینه شود و نیروها به صورت عمارگونه و مالک‌گونه در مسیر پرشتاب انقلاب اسلامی در رکاب ولایت باشند،انقلاب اسلامی بیش از پیش به سر منزل مقصود می‌رسد.

نیک‌روش، حوزه جنگ اقتصادی را یکی از محورها و الویت‌های بسیج دانشجویی اعلام کرد و گفت: امروزه بسیج دانشجویی باید تمام قد در تمامی حوزه‌ها نقش‌آفرینی کند، حوزه‌های جنگ اقتصادی در الویت قرار دارند و حوزه‌های اجتماعی، جهادی، فرهنگی و محرومیت‌زدایی نیز مورد توجه ویژه بسیج دانشجویی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار