امام جمعه خوی گفت: احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۵۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در کارگاه آموزشی و توانمند سازی مدیران امر به معروف سپاه خوی با اشاره به اهميت و جايگاه عفت و پاکدامنی تصريح کرد: تا زماني که خود شخص ناهی از منکر عامل به وظيفه خود نباشد در اين امر بزرگ تاثير گذار نخواهد بود.

وی به آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: امر به معروف و نهی از منکر دارای برکات معنوی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می باشد که آیات و روایات زیادی اهمیت این موضوع را به صراحت بیان کرده است.

این مسئول ترویج فرهنگ عاشورا را زمینه ساز برای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان كرد: امام حسین(ع) با قیام و شهادت و حضرت زینب(س) با خطابه های خود در دربار یزید و ابن زیاد  امر به معروف را عملا به جامعه جهانی نشان داد.

معاون دادستان خوی افزود: اگر مسئله امر به معروف در جامعه عمل شود آن اجتماع از بلا‌ها و آسیب‌های اجتماعی دور خواهد ماند و بالعکس اگر به آن عمل نشود آن جامعه دچار آسیب و نقصان و مشکلات فراوان خواهد شد.

 حجت الاسلام رشت بر  گفت: امر به معروف راه و روش انبیا الهی وائمه معصوم(ع) بوده و همیشه آن بزرگواران امت را به انجام کارهای شایسته و ثواب که همان معروف است راهنمایی و ارشاد می‌کردند و همین امر به معروف و نهی از منکرباعث می‌‌شود تا دیگر کارهای واجب نیز انجام و به نحو احسن برگزار و مورد قبولدرگاه الهی شود.

وی به برخی از پروندهای شهرستان در این زمینه اشاره کرد و گفت: مسئولین ما باید در این زمینه فعال باشند تا بصیرت دهی به حدکافی بین مردم باشند چرا که دشمنان در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی سعی می کنند حرام خدا را حلال جلوه کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوی در ابتدا ضمن خیرمقدم گویی عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه این شهرستان را تشریح کرد و بیان داشت: این دو از فروع دین اسلام است و شناخت  این دو مقوله به جهت حفظ ارزش‌های الهی و جلوگیری از تباهی جامعه ضروری و لازم  است.

سرهنگ پاسدار عیوضلو ادامه داد: حیات جامعه اسلامی و رشد و پویایی مردم در گرو احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و مادامی که وظیفه آحاد مختلف جامعه دربرخورد با رذائل اخلاقی یا ترک معروف به درستی انجام شود به مرور شاهد از بین رفتن منکرات خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات