مدرس حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) شهر آستارا:
مدرس حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) شهر آستارا گفت: اگر مدیریت اقتصادی در جامعه نباشد جامعه استقلال نخواهد یافت.
کد خبر: ۹۰۳۴۲۴۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان آستارا حجت‌الاسلام فیضی نیا صبح امروز در ویژه مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر آستارا با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه‌السلام) که می‌فرمایند "مال خود را حفظ کن، چون مال موجب قوام دین تو است " اظهار کرد: اهمیت اقتصاد درآیات و روایات آن‌قدر زیاد است که بیش از 400 آیه در موضوعات اقتصادی و صدها روایات از ائمه علیهم‌السلام در این مورد واردشده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین ابعاد زندگی انسانی اظهار کرد: مهم‌ترین بعد زندگی انسانی بعد اقتصادی است که اگر مدیریت اقتصادی در جامعه نباشد جامعه استقلال نخواهد یافت، اگر مدیریت مالی صحیحی در جامعه نباشد آن جامعه در مقابل حوادث طبیعی و اجتماعی نخواهد توانست مقاومت کند.

مدرس حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) شهر آستارا با بیان اینکه اندیشه‌های اقتصادی و مالی امام صادق (ع) در چهار محور قابل‌بحث است گفت: محور اول عبارت است از ارزش کارهای اقتصادی در منظر امام صادق (ع)، دومین محور رعایت اصول کاربردی اقتصادی در منظر امام صادق (ع)، محور سوم مشاغل برتر در منظر امام صادق (ع) و محور آخر مهم‌ترین شرایط فعالیت‌های اقتصادی از منظر امام صادق (ع) است.

امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) شهر آستارا با اشاره به نام‌گذاری شعار چند سال اخیر از سوی مقام معظم رهبری با محوریت مسائل اقتصادی خاطرنشان کردند: ما علما برای اینکه فقط اندیشه‌های اخلاقی و معنوی ائمه معصومین علیهم‌السلام را بیان کرده‌ایم و اندیشه‌های اقتصادی و مالی اهل‌بیت را برای مردم بازگو و تبیین نکرده‌ایم، مقصریم. مشکل اصلی و اساسی جامعه امروز مسئله اقتصاد است که دشمن هم هزینه‌های زیادی در این زمینه کرده است.

به گزارش بسیج، قبل از شروع رسمی مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) شهر آستارا، عزاداری خیابانی با حضور مردم و مسئولین از مقابل سپاه ناحیه آستارا به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات