کارشناس فرهنگی گفت: برای اینکه یتوانیم فرهنگ عفاف و حجاب را در خانواده و جامعه نهادینه کنیم باید در دوران کودکی این کار را به فرزندان خود بیاموزیم.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۲۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته عفاف و حجابف نشست بصیرتی با حضور خواهران بسیجی در پایگاه محدثه شهر گوجان برگزار شد.

آقای میراحمدی از کارشناسان فرهنگی در این برنامه گفت: خانواده ها با تربیت صحیح فرزندان می توانند در راستای اصلاح فساد در جامعه نقش خود را ایفا کنند و تحکیم و استوار ماندن خانواده ها با رشد و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در خانواده محقق می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: برای اینکه یتوانیم فرهنگ عفاف و حجاب را در خانواده و جامعه نهادینه کنیم باید در دوران کودکی این کار را به فرزندان خود بیاموزیم. در تاریخ اسلام نیز مشاهده می کنیم که در شرایط سخت اسارت، رعایت حجاب یکی از مقوله های سخت  طاقت فرسا بود؛ اما اهل بیت و حتی کودکانی مثل حضرت رقیه(سلام الله علیها) با وجود اینکه به سن تکلیف نرسیده بودند؛ اما حفاظت و صیانت از حجابشان برای آنها در راس همه اولویت ها بود و به مسئله عفاف و حجاب توجه ویژه ای داشتند.

میراحمدی در پایان گفت: دشمنان اسلام در راستای ضربه زدن به فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) از هیچ تلاش و کوششی کوتاهی نکردند و در همین راستا همیشه حجاب و عفاف را یکی از بزرگترین موانع در جهت اجرای عملیاتی کردن اهداف شوم خود در جهت تضعیف اسلام و شیعه می دیدند؛ لذا همه توان خود را بر این گذاشتند تا این ارزش مقدس دینی را از میان خانواده ها برچینند.  

ارسال نظرات