با همت و راهبری مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان سیستان و بلوچستان برگزارشد:
با همت و راهبری مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان سیستان و بلوچستان اجلاسیه "حمایت از کالای ایرانی" با عنوان «تبیین شعار سال 97، حمایت از کالای ایرانی» دراستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۴۱۲۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

به گزارش سرویس  بسیج مهندسین صنعتی خبرگزاری بسیج،  با همت و راهبری مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان سیستان و بلوچستان اجلاسیه "حمایت از کالای ایرانی" با عنوان «تبیین شعار سال 97، حمایت از کالای ایرانی» دراستان برگزار شد.

واقعیت آن است که چه بخواهیم و چه نخواهیم گرایش به سمت مصرف کالاهای خارجی در کشور ما وجود دارد و آثار و عوارض سوء آن در همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور قابل مشاهده است. برای اصلاح این عادت ناپسند باید دست به دست هم بدهیم و از راه های صحیح وارد شویم تا تحقق کامل اهداف جهاد اقتصادی را شاهد باشیم. در مبارزه با عادت زشت خرید کالای خارجی باید از همه راهکارهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، حقوقی و ... بهره جست و به یاد داشت این پدیده، یک پدیده چند بعدی است و مبارزه باید همه ابعاد آن را فراگیرد. با توجه به نامگذاری سال 1397 به نام «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) بدین منظور ستاد بسیج اقشار و متخصصین سپاه سلمان مصمم شد اجلاسیه ای با عنوان «تبیین شعار سال 97 ، حمایت از کالای ایرانی» برگزار نماید. در این راستا ابتدا تدابیر سردار فرماندهی سپاه سلمان اخذ و این اجلاسیه با همراهی و همکاری نهادها و دستگاه های دولتی که نقش قابل توجهی در اقتصاد استان دارند، برگزار شد.

در این راستا جلسات متعددی جهت تبیین موضوع با حضور اقشار برگزار گردید و از مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان  و معاون هماهنگ کننده سپاه بعنوان سخنران محوری استفاده شد. جهت روشنگری لازم در بین خواص جامعه جلسات متعددی با مدیران کل دستگاهها و نهادهای مرتبط اقتصادی از جمله: ریاست اداره صنعت، معدن و تجارت، ریاست سازمان بازرسی، مدیرکل اداره آموزش و پرورش، ریاست شرکت شهرکهای صنعتی، ریاست بانک ملی استان، ریاست دادگاه انقلاب و ... برگزار شد و تبادل نظر لازم در این زمینه صورت گرفت.

جهت برگزاری این اجلاسیه 6 کمیته شامل:‌ کمیته فرهنگی و محتوا ، کمیته پشتیبانی ، کمیته امنیتی ، کمیته اجرائی ، کمیته نمایشگاه و کمیته رسانه تشکیل گردید.

در این برنامه به ترتیب جانشین اقشار سپاه سلمان، مدیر عامل شرکت سیمان سیستان، رئیس کل دادگستری استان، رئیس  اداره صنعت، معدن و تجارت استان سخنرانی نموده و به بیان دیدگاهها و چگونگی تبیین شعار سال پرداختند.

لازم بذکر است مدعوین متشکل از مدیران کل ادارت،کارپردازان، مدیران حقوقی و سایرافراد تاثیرگذار در حوزه حمایت از کالای ایرانی بودند.

در پایان این اجلاسیه، مدعوین محترم از نمایشگاه دستاوردها و تولیدهای صنعتی استان بازدید کردند.

ارسال نظرات