کد خبر: ۹۰۳۴۰۲۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر، این روز‌ها ورزش پهلوانی زورخانه‌ای شهرستان اشکذر روز‌های خوب خوب را پشت سر میگزارد و علاقه‌مندان این ورزش باستانی در تمام نقاط شهرستان اشکذر پای در گودال این ورزش قراردادند تا در کنار بدن، رفتار و منش خود را تقویت میکنند.
به مناسبت هفته ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای (دهم تا هفدهم شوال) خبرنگار بسیج اشکذر به سراغ رئیس هئیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان رفت تا از برنامه‌ای انجام شده و آینده این هیئت جویا شود.
“حاج علی دهقانی” در ابتدای گفتگو به سراغ سابقه این ورزش در شهرستان اشکذر رفت و افزود: در پایان هشت سال جنگ تحمیلی اوایل سال ۱۳۷۰ جمعی از اهالی اشکذر در محل پایگاه ظفر حکیم آباد جمع شدند و به فکر شروع ورزش پهلوانی زورخانه‌ای در شهرستان اشکذر افتادند.
وی ادامه داد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برای اولین بار در زورخانه قمر بنی هاشم (ع) حکیم آباد کار خود را در شهرستان اشکذر شروع کرد و همچنین محمد رضا دهقان نیز اولین مرشد اشکذری بود که وارد گود زورخانه شد و تا بحال نیز مشغول به فعالیت  می‌باشد.
*فعالیت بیش از ۲۰۰ اشکذری در گود زورخانه

رئیس هئیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان اشکذر خاطر نشان کرد: در ابتدای امر فردی که به این ورزش آشنایی داشته باشد را در شهرستان اشکذر نداشتیم از همین رو افرادی را برای کسب آموزش‌های لازم به شهر یزد اعزام کردیم تا با این ورزش باستانی آشنا شوند.
 
وی زورخانه‌های فعال شهرستان اشکذر را پنج زورخانه عنوان کرد و افزود: در این پنج زورخانه فعال شهرستان اشکذر بیش ۵۰۰ نفر به صورت دوره‌ای و حدود ۲۰۰ نفر به صورت ثابت مشغول هستند که امید است در سال‌های بعد این آمار نیز رو به پیشرفت باشد.
دهقانی حال این روز‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان اشکذر را خوب توصیف کرد و افزود: هئیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان اشکذر در نظر دارد برای گسترش این ورزش باستانی و کهن کلاس‌هایی را در ایام تابستان برای کودکان و نوجوانان برگزار کند تا در کنار جسم نوجوانان، رفتار و منش پهلوانی آنان نیز تقویت شود.
حاج علی دهقان شماره تماس‌های ۰۳۵۳۲۷۲۵۵۹۵ و ۰۹۱۳۱۵۷۰۵۹۲ برای افرادی تمایل به ثبت نام فرزندشان در این کلاس‌های تابستانه را دارند معرفی کرد.
*ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را در آستانه جهانی شدن
وی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را در آستانه جهانی شدن دانست و ادامه داد: در حال حاضر در حدود ۸۰ کشور جهان این ورزش را دنبال میکنند و با پیگیری‌های مسئولین کشورمان خبر‌هایی مبنی بر جهانی شده این ورزش به گوش می‌رسد.
رئیس هئیت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان اشکذر به قهرمانی‌های جوانان این شهرستان در مسابقات برگزار شده اشاره کرد و تصریح کرد: جوانان شهرستان اشکذر موفق شده اند در رشته‌های مرشدی، چرخ تیز و میل سنگین در مسابقات گذشته حائز رتبه شوند که این‌ها مقدمه‌ای برای رسیدن به اهداف بالاتر است.
وی در پایان از همه افرادی که در گسترش این ورزش در شهرستان اشکذر زحمت کشیدند مخصوصا فرماندار، شهردار، اداره ورزش و جوانان و همچنین شورای اسلامی شهر اشکذر تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات