مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد از آغاز طرح ملی ساخت واحدهای مسکونی ارزان‌قیمت با کیفیت بر اساس تکلیف جدید وزارت راه و شهرسازی در این شهر از شهریور امسال خبر داد و گفت:‌ در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، مترو هشتگرد تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۳۳۹۸۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

به گزارش سرویس  بسیج مهندسین عمران ومعماری خبرگزاری بسیج،   مهدی هدایت در نشست خبری با اشاره به اولویت تکمیل مترو هشتگرد به دلیل اهمیت آن، اظهار کرد:‌ اعلام کرده‌ایم مشروط به تامین اعتبارات می توانیم تا پایان سال جاری این پروژه مهم را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد:  هفته پیش با حمایت دکتر بهمنی نماینده  ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس، از رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور ویژه برای تامین اعتبار این پروژه اخذ شد. در صورتیکه  اعتبار تخصیص یابد، می‌توانیم مترو هشتگرد را تا پایان سال افتتاح کنیم که با تامین اعتبار روزشمار اتمام پروژه مذکور در محل پروژه نصب خواهد شد.

وی با بیان این‌که با حمایت‌های صورت گرفته تا آخر شهریورماه امسال روسازی و ریل‌سازی کل مسیر به علاوه تکمیل ایستگاه مترو به اتمام می‌رسد، افزود:‌اعتبار موردنیاز برای شبکه برق و سیگنالینگ مترو هشتگرد است.

وی مجموع اعتبار مورد نیاز برای مترو هشتگرد را  70 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ تا امروز از محل منابع داخلی و ملی حدود 500 میلیارد تومان برای مترو هشتگرد هزینه شده است.

مدیرعامل هشتگرد با اشاره به افتتاح خط لوله انتقال آب طالقان به هشتگرد و تصفیه‌خانه این شهر بیان کرد: 5 شنبه گذشته این دو پروژه با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

با بهره برداری از فاز اول این پروژه با ظرفیت 50 لیتر در ثانیه آب شُرب مورد نیاز 10 هزار واحد مسکن مهر تامین می‌شود. ضمن این‌که با بهره بردری از فاز دوم این پروژه با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه طی یکماه آینده جمعاا 150 لیتر در ثانیه آب وارد مدار اصلی شهر خواهد شد که این امر مشکل آب آشامیدنی 35 هزار واحد مسکن مهر که بیشتر آنها در فاز 7 شهر جدید است، حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همچنین اظهار کرد: افتتاح راه طالقان-هشتگرد نیز با پیگیری‌های صورت گرفته تا آخر سال زیربار ترافیک می‌رود که به دلیل ارتباط طالقان با استان مازندران این جاده به لحاظ گردشگری و همچنین این‌که در مسیر اتوبان تهران-قزوین قرار دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

*4000 مسکن مهر بی آب/آغاز ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت

هدایت با اشاره به حدود 4000 واحد مسکن مهر افتتاح شده انشعاب آب ندارند، افزود:  از دستگاه‌های خدمات رسان می‌خواهیم انشعابات را با توجه به پیگیری‌های مردم نصب کنند. 

وی همچنین با بیان این‌که اخیرا با تکلیف وزیر راه و شهرسازی و مجموعه‌های شهرهای جدید ساخت واحدهای مسکن با مدل‌های جدید، اظهار کرد: بر این اساس حدود 2700 واحد مسکونی سهم شهر جدید هشتگرد از 50 هزار واحد است.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر جزئیات  این طرح اظهار کرد: از شهریور امسال ساخت 2000 واحد مسکن با مشخصات و کیفیت خوب در شهر جدید هشتگرد با مشارکت بخش خصوصی، پیمانکاران یا واگذاری زمین آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این واحدهای ارزان‌قیمت با کیفیت  برای گروه‌های هدف برای دهک‌های پایین ساخته می‌شود.

وی تاکید کرد: جزیئات واگذاری این واحدها هنوز مشخص نشده است اما به هر حال مانند طرح مسکن مهر فرم (ج) آنها قرمز نمی‌شود.  آماده‌سازی و ساخت مسکن این واحدها با هدف تعادل بخشی کمک به بازار مسکن از شهریور 97 آغاز خواهد شد.

*تعیین تکلیف 10 هزار مسکن مهر بدون متقاضی

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار کرد:‌ برای تعیین تکلیف 10 هزار واحد بدون متقاضی (به دلیل نبود آب) در قالب یک بسته پیشنهادی-حمایتی به سازندگان واگذار می شود که با توجه به حمایت بانک مسکن، عملیات اجرایی این پروژه‌ها مجددا امسال آغاز می شود.

هدایت با بیان این‌که این پروژه‌ها به مسکن مهر خودمالکی تبدیل می‌شود، گفت: در بسته پیشنهادی 30 درصد قیمت زمین پروژه از سازنده دریافت می‌شود و پس از یکسال تنفس مابقی قیمت پروژه را در مدت 48 ماهه از سازندگان دریافت می‌شود با توجه به این‌که واحدهای مذکور وام بانکی هم دارند به راحتی می‌توان انها به طرح‌های اقتصادی تبدیل کرد.

وی با یادآوری واگذاری 40 میلیارد تومان زمین به شهرداری از برنامه شرکت عمران هشتگرد برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها در جهت توسعه شهر خبر داد و گفت:‌ حدود 650 هکتار اراضی گردشگری و صنعتی در هشتگرد داریم که واگذاری آنها را برای سرمایه‌گذاری و توسعه شهر به زودی آغاز می‌شود.

 

ارسال نظرات