معاون جهاد کشاورزی بوشهر تشریح کرد

راهکارهایی برای کاهش اثرات مخرب افزایش دما بر محصولات کشاورزی بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه افزایش می‌تواند سبب بروز تنش در بسیاری از محصولات کشاورزی استان شود، به تشریح راهکارهایی برای کاهش تنش ناشی از گرما، بر محصولات کشاورزی پرداخت.
کد خبر: ۹۰۳۳۹۷۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

راهکارهایی برای کاهش اثرات مخرب افزایش دما بر محصولات کشاورزی بوشهربه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، خسرو عمرانی ظهر امروز در خبرنگاران با اشاره به افزایش دما در روزهای آتی، افزود: بالا رفتن درجه هوا سبب فعالیت بیش از حد بعضی از آفات و بیماری‌ها از جمله کنه‌های نباتی در مرکبات و نخیلات، شیوع بیماری‌های قارچی همچون خشکیدگی شاخه در مرکبات، ساق سیاه کنجد و بوته میری در نشاها خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزایش دما بر محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات، نخیلات، کنجد و گلخانه‌های تولید نشای سبزی و صیفی اثر مخربی می‌گذارد، اظهار داشت: این تنش‌ها در نخیلات باعث بروز عارضه خشکیدگی خوشه خرما، در مرکبات باعث خشکیدگی شاخه، ریزش میوه و برگ، سوختگی یک طرفه و کم آبی میوه و در گلخانه‌ها منجر به بوته میری نشای سبزی و صیفی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به تشریح راه‌های کاهش تنش برای باغداران، کشاورزان و گلخانه‌داران پرداخت و گفت: کشاورزان دما و رطوبت گلخانه را مرتبا بررسی کنند، سطح خارجی گلخانه‌ها را پوشش مناسب صورت گیرد و مزارع کنجد را در حد نیاز آبیاری کنند تا تنش‌های ناشی از افزایش شدید دما کاهش یابد.

وی با بیان اینکه کشاورزان در باغات نخیلات که امکان آبیاری وجود دارد حتما آبیاری انجام گیرد و در این شرایط حتی‌الامکان سمپاشی صورت نگیرد، اظهار داشت: در نخیلاتی که امکان آبیاری وجود ندارد عملیات تنک کردن خوشه انجام شود و از انجام هرگونه تغذیه تا برطرف شدن شرایط تنش خودداری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار