وزير كشور از طرح 46 هزار هكتاري آبیاری نوین به دشت سيستان در شمال سيستان و بلوچستان بازديد كرد.
کد خبر: ۹۰۳۳۹۲۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد جواد صالحی، مجری طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری نوین به دشت سیستان  در این بازدید گفت: این طرح که در سال ۹۳ بعد از سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان مصوب شد، هم اینک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی افزود: در گام نخست این طرح ۵۰۰ میلیون دلار به دستور رهبر معظم انقلاب از منابع صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.
 
صالحی ادامه داد: همچنین ۳۵۰ میلیون دلار اعتبار نیز برای تکمیل این طرح خرداد ماه امسال در هیات دولت به تصویب رسیده است.
مجری طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری نوین به دشت سیستان اضافه کرد: این طرح بزرگ در پنج شهرستان زابل، هامون، نیمروز، هیرمند و زهک در قالب ۱۶ ناحیه عمرانی با ۱۷ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۲ دستگاه الکترو پمپ در دست اجراست.
 
این مسئول بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده سالیانه ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب اختصاصی از طریق این طرح در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.
 
صالحی بیان کرد: ۲۱ کارگاه با ۲۱ پیمانکار در منطقه سیستان مشغول بکار هستند. وی اظهار داشت: جلوگیری از مهاجرت ساکنان منطقه و پیامد‌های ناگوار اجتماعی و سیاسی آن بر کشور، ناپایداری اکوسیستم طبیعی و انسانی منطقه، بالا بودن تلفات انتقال و توزیع آب، تبخیر افزون بر چهار هزار میلیمتر در سال، وجود اقلیم خشک و رطوبت کم و دمای بالای ۴۸ درجه سانتیگراد، وابستگی کامل اقتصادی معیشت و اشتغال مردم به بخش کشاورزی ضرورت راه اندازی این طرح را دو چندان کرده است.
 
معاون آب و خاک و مدیر کل دفتر بحران وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، معاونان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استاندار، رئیس سازمان جهادکشاورزی وجمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان وزیر کشور را درمنطقه سیستان همراهی کردند.
ارسال نظرات