خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» به مناسبت هفته عفاف و حجاب 24 تیرماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر در پیاده‌راه بوعلی همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۳۹۲۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» در همدان برگزار می‌شودفاطمه ستاری‌نوید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برنامه‌های هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: در هفته عفاف و حجاب دو رویکرد مد نظر است یکی گرامیداشت قیام مسجد گوهرشاد که یادآور کشتار بی‌رحمانه 2 هزار نفر توسط عمال رضاخان است که در صحن گوهرشاد مشهد اتفاق افتاد و این موضوع در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تبیین خواهد شد.

وی با اشاره به دومین رویکرد در این هفته افزود: جامعه حریم خصوصی نیست و حرمت دارد و ما باید این حریم را در جامعه حفظ کنیم و سلب امنیت روانی و آرامش خانوادگی حق انتخاب نیست.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص شعار این هفته خاطرنشان کرد: برنامه‌های این هفته با شعار «جاودانه باد قیام خونین گوهرشاد، عظیم‌ترین و مظلومانه‌ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب، خطی که با خون گرفتیم» برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: تعامل و هم‌افزایی با ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی و مردم نهاد از جمله اهدافی است که در این برنامه دنبال می‌کنیم، چراکه این برنامه، برنامه مردمی است.

ستاری‌نوید با بیان اینکه امور زنان و بانوان خانواده استانداری نیز امسال به طور ویژه در هفته عفاف و حجاب پای کار آمده و همراه و همگام با ما است، ابراز داشت: 22 قشر بسیجی امسال در این برنامه همکاری دارند و هر کدام به نوعی برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: خاص‌ترین و ویژه‌ترین برنامه این هفته اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» است که با توجه به اهمیت موضوع خانواده 24 تیرماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر با سخنرانی حجت الاسلام فاضلیان ساعت 19 در پیاده‌راه بوعلی برگزار می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان یادآور شد: همچنین این برنامه در شهرستان‌های رزن، بهار و همدان در روز 24 تیرماه و در ملایر و نهاوند روز 21 تیر ماه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از مهمترین برنامه‌هایی که در این روز برگزار می‌شود بیانیه‌ای است که در اجتماع حریم خانواده قرائت می‌شود که مطالبات و درخواست‌هایی است که مردم از دستگاه‌ها، سازمانها و دولت دارند.

ستاری‌نوید در خصوص دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته گفت: در این هفته بروشورهایی با موضوع احکام پوشش و نحوه پوشش و استفتائات و فتاوای مراجع عظام بین مردم توزیع می‌شود.

وی در ادامه افزود: تهیه 5 هزار شاخه گل و اهداء آن به همراه کارت هدیه به بانوان محجبه و بدحجاب در راستای مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر برنامه‌ها است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به فعالیت در فضای مجازی در طول هفته توسط گروه‌های فعال حجاب و عفاف عنوان کرد: اعزام مبلغین طلبه خواهر به نقاط مختلف استان برای تبیین مسئله عفاف و حجاب و احکام پوشش و همچنین حادثه گوهرشاد، اختصاص موضوع فلسفه عفاف و حجاب در حلقات شجره طیبه صالحین در طول هفته و ارائه مطالب آموزشی با موضوع عفاف و حجاب و صیانت از حریم خانواده در سایت صالحین نیز از برنامه‌های اجرایی این هفته است.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی برای دختران و آشنایی آنها با سبک زندگی ایرانی اسلامی، برپایی سیر نمایشگاهی با 10 غرفه در پیاده راه بوعلی، مسابقات نقاشی با موضوع عفاف و حجاب، ایجاد پایگاه‌های مشاوره مذهبی، فردی و خانوادگی در طول هفته در سراسر استان نیز به مناسبت گرامیدات هفته عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

ستاری نوید افزود: از دیگر برنامه های این هفته برپایی اردوهای یکروزه با رویکرد تربیتی که در خصوص مسئله عفاف و حجاب، پاسخ به شبهات عفاف و حجاب است که در این هفته با همکاری حوزه علمیه و مشاورینی که در حوزه ها و پایگاه ها مستقر هستند، انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش احکام و توزیع بروشور و جزوه احکام، ارسال پیامک با موضوع عفاف و حجاب به مخاطبین، ارائه کارت تخفیف عفاف و حجاب به زنان محجبه توسط اصناف، آموزش رایگان دوخت چادر در حوزه های مقاومت و در پیاده راه، تریبون آزاد و کرسی آزاداندیشی با موضوع عفاف و حجاب، اکران مستند عفاف و حجاب در طول هفته در مساجد شهر، برگزاری کارگاه با موضوع نقش مردان در عفاف و حجاب توسط بسیج محلات که در مساجد قبل و بین نماز مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌ها است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: همچنین سخنرانی ائمه جماعات مساجد با موضوع عفاف و حجاب، برپایی ایستگاه صلواتی توسط بسیج اصناف در محل اجتماع بزرگ مردمی، برگزاری یادواره شهدای زن در شهر ملایر، توزیع پیکسل و برچسب های تلفن همراه با موضوع عفاف و حجاب، کارگاه های مادرانه و دخترانه با موضوع جنگ نرم دشمن، مسابقه کتابخوانی با موضوع زن در آئینه جلال و جمال و ویزیت رایگان بانوان محجبه در طول هفته، برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(ع) و آغاز دهه کرامت از جمله برنامه‌های اجرایی است.

وی در ادامه با بیان اینکه غرفه هایی با عناوین مختلف در حاشیه برنامه تجمع در شهرستانها و در مرکز استان برگزار می شود، گفت: همچنین پیش بینی شده به بانوان و دخترانی که تازه حجاب برتر را پذیرفته اند به 50 نفر چادر اهدا می شود.

ستای نوید در خصوص وظایف دستگاه‌ها در روز اجتماع بزرگ مردمی حافظان حریم خانواده تأکید کرد: غرفه نقاشی توسط کانون پرورش فکری کودکان با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی، آماده سازی جایگاه توسط شهرداری، تهیه 4 هزار صندلی توسط آموزش و پرورش، چاپ پوستر توسط اداره ارشاد اسلامی، سیستم صوتی و هماهنگی سخنران توسط شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، بن های تخفیف در فروشگاه ها توسط اتاق اصناف به خانواده های عفیف داده می شود و اطلاع رسانی توسط صدا و سیما و پوشش خبری در آن روز انجام می شود.

وی با بیان اینکه پنج کارشناس در آن روز در غرفه مشاوره مستقر هستند و به خانواده ها و بانوان مشاوره می دهند، عنوان کرد: این برنامه به صورت خانوادگی برگزار می شود و به دلیل حمایت از شور و عظمت مسئله عفاف و حجاب و حیا در خانواده، برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء به عنوان حسن ختام برنامه در پیاده راه برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات