خبرهای داغ:
«درنا در باران» نوشته سرهنگ اندرزچمنی رمانی است با شخصیت‌های زنان که درباره جریام زنانه نوشته شده است و هشداری است به زنان و مادران ایرانی برای دورماندن از دام‌های مجرمان.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۹۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  «درنا در باران» پنجمین اثر حمید اندرزچمنی است که در قالب فیلمنامه منتشر شده است و به با نگاهی تخصصی به جرایم زنان در جامعه پرداخته است‌، نکته قابل توجه در مورد این کتاب این است که تمام شخصیت‌های کتاب زن هستند؛ حتی پلیس و کارآگاه داستان.

 «درنا در باران» رمانی درباره جرایم زنانه

اندرز چمنی با توجه به شغل تخصصی و تجربیاتش در حوزه کاری، در این کتاب علاوه بر پرداختن به قصه‌ای جنایی و تهدیدهایی که در جامعه برای زنان وجود دارد، با بکارگیری شخصیت‌های زن در نقش زنان پلیس، به نوعی سعی دارد، ضرورت جایگاه پلیس زن در جامعه را مطرح کند. تمامی حوادث و اتفاقات، شخصیت‌ها، قربانیان، مجرمین، پلیس‌ها و... در این کتاب زن و دختر هستند. کتابی کاملاً زنانه و دخترانه. شاید اولین کتابی باشد که ردپای هیچ مردی بدلیل نیاز و منطق دراماتیک کار و رویکرد آینده‌نگری برای حل یک خلاء اجتماعی در آن وجود ندارد و کاملا زنانه نوشته شده است.

نویسنده کتاب خود درباره این کتاب می‌گوید:‌  29 سال سابقه خدمت در پلیس دارم. سالهاست دغدغه‌ام خدمت بی‌منت است و بس؛ همراه با بعضی از همکاران سخت‌کوشم در خیابان و کوچه .... کتاب "درنا در باران "درباره دردی است که در سایه غفلت‌ها، اعتمادهای نابجا، دوستان ناباب، حسادت‌ها، وسوسه‌های شیطانی و...نوشته‌ام و در نشر داستان منتشر شده است. همه تلاشش من و ناشرم بر این اساس استوار است که شما مادران و دختران عزیز وطنم با بالا بردن ضریب هوشیاری و آگاهی خود از دام‌ها و ترفندهای مجرمین، این مارهای خوش خط و خالی است که خیلی دور و خیلی نزدیک در کنار ما، با ما و پیرامون ما جلوه‌گری و طنازی می‌کنند.دور باشید.

این کتاب فریاد بلند مادرانیست بر قله‌های سکوت تا در دفاع از دختران جوان خود که قربانی اعتمادها شده‌اند و در سایه غفلت‌های کوچک و احساسی و احسانی، حادثه‌ای جانسوز را برای خود و خانواده‌هایشان رقم می‌زنند.

این کتاب فریاد بلند مادران و دختران وطنم است که می خواهند بگویند:

مسئولان وطنم ایران !

ما به عنوان زنان و دختران قربانی احتمالی جرائم خشن، زورگیری جنسی، تعرضات و بی‌حرمتی‌ها، باید کجا روزه‌های سکوتمان را افطار کنیم؟ اگر خدای ناکرده روزی روزگاری ما قربانی امیال پست و پلید بدترین موجودات بیمار به کمین نشسته در کوچه و پس کوچه‌ها شویم، چگونه می‌توانیم زوایای فجیع حادثه را با یک افسر جنس مخالف مرد درد و دل کنیم، چگونه؟

 آیا هیچ متوجه هستید چه پرشمارند دختران و زنان قربانی اینگونه حوادث، بخاطر همین خلاء‌های سازمانی و خدماتی سالهاست در سکوت و پنهان کاری کشنده بسر می‌برند‌؟

آیا وقت آن نرسیده که مسئولین وطنم فضائی را ایجاد کنند تا در شرایط وقوع چنین جرائمی، ما مادران و دختران جوان بتوانیم زوایای مختلف عمق فاجعه و حادثه تلخ را به پلیسی از جنس خودمان، یعنی پلیس زن متخصص در این امور دردل کنیم؟

در یک کلام در کتاب "درنا در باران" زنان و دختران ما خواستار پلیس زن متخصص برای بررسی مشکلات واقدامات پلیسی درحوادث زنان و دختران جامعه هستند؛ پلیس هایی کاملاً زنانه از دخترهای فارغ التحصیل دانشگاه و دانشکده‌های پلیسی کشور، برای بررسی همه جرائم و اتفاقات مرتبط با زنان و دختران جامعه.

این نگاه با مجموعه اتفاقات دراماتیکی که در کتاب" درنا در باران "بوقوع پیوسته و توسط نویسنده‌ای پلیس به تحریر آمده است، همه انتظار و مطالبه زنان و دختران قربانی احتمالی حوادث تلخ و ناگواریست که ممکن است پیش رویشان قرار گیرد.

«درنا در باران»به قلم حمید اندرز چمنی در شمارگان 500 نسخه  به قیمت: 11000تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها