خبرهای داغ:
مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: آمریکا با قدرت، نفوذ منطقه‌ای و استقلال ایران مشکل دارد نه هسته ای؛ فتح سنگر‌های کلیدی جهان، تلاش می‌خواهد که یکی از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۳۳۸۷۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، عبداله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان در پنجمین دوره خط امام استانی فارس در جمع فراگیران این دوره با بیان اینکه برای فهم دستاوردهای انقلاب اسلامی باید قیاس نسبت داشته باشیم و موانع را بشناسیم اظهار داشت: موانعی که در این 40 سال داشتیم اگر برای هر ملت دیگری بود قطعا در بمباران 1سال هم دوام نمی آورد و استخوان هایشان خورد می شد.

وی گفت: در این 40 سال با جاده ای  پر از موانع همراه بوده ایم و آن چیزی که برای آن انقلاب کردیم توسعه به مادیات نبوده است گرچه مهم است اما  هدف انقلاب این نیست و نباید صرفا در مادیات دید.

گنجی آرمان های انقلاب اسلامی را کوتاه ندانست  و عنوان کرد: تاخیر در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی دلیل نمی شود که از اصول عدول کنیم و رسیدن به آرمان ها مستلزم صبراست.

مدیرمسئول روزنامه جوان کشورها را واقع گرایانه، ساختار گرایانه و آرمان گرا برشمرد و تصریح کرد: کشورهای دسته اول در برابر ظلم و زور تسلیم می شوند و دسته دوم بر این باورند برای حفظ خودشان باید در اتحادیه ها عضو بشوند اما دسته سوم آرمان گرایی برای دین اسلام است.

وی  افزود: احیاء تمدن اسلامی، مردمی بودن، تحقق عدالت اسلامی، استقلال سیاسی، ایجاد مقدمات ظهور و وحدت جهان اسلام از جمله اهداف انقلاب اسلامی از منظر امام راحل بود که دشمن به دنبال مسیر تمدنی است.

گنجی گفت: دانشگاه، محتوا، استاد و ظوابط چهار رکن اساسی دانشگاه است که اگر این 4 رکن درست شود قطعا دانشگاه ها اسلامی می شود که این اسلامی شدن مستلزم استاد است.

مدیرمسئول روزنامه جوان بر موفق بودن توزیع عدالت نسبی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: برای قیاس قرار دادن انقلاب اسلامی باید با گذشته مورد سنجش قرار بگیرد و کاستی ها و مشکلات با استفاده از طریق علمی مرتفع می شود.

وی افزود: عده ای از مسئولین آلوده به مادیات هستند گرچه فضای کشور به گونه ای است که این مسئولین نمی توانند بگویند که به مادیات آلوده شده اند.

گنجی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی، قله آروده های انقلاب اسلامی است که برای فهم این دستاوردها باید کتاب تاریخ را مطالعه کنیم تا قدر این استقلال را بدانیم.

مدیرمسئول روزنامه جوان با بیان اینکه آمریکا با قدرت، نفوذ منطقه ای و استقلال ایران مشکل دارد نه هسته ای؛ خاطرنشان کرد: فتح سنگرهای کلیدی جهان، تلاش می خواهد که یکی از آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

وی اذعان کرد: نباید آزادی را به معنای لذت گرایی بدانیم و تغییر هویت بدهیم چرا که انقلاب اسلامی و اسلام آزادی را به شکل لذت گرایی قبول نمی کند.

گنجی با اشاره به اینکه دانشجوی بسیجی باید پرچمدار مطالبات مردم باشد گفت: کسانی که غرق در رفاه و مادیات شده اند نمی توانند آرمان های انقلاب اسلامی را محقق کنند و اگر سرمایه داران حاکمیت بخشیدند از نظام و انقلاب اسلامی تنها اسمش باقی می ماند و نباید درگیر ساختار بشویم بلکه بایستی رفاه و مبارزه را جدی و اساسی بدانیم.

مدیر مسئول روزنامه جوان با تاکید بر اینکه عده ای سعی دارند فقط کاستی ها و مشکلات را نمایش دهند بیان کرد: ضعف در اجرای عدالت از مشکلات مدل اجرایی دولت ها است که نوع نگاه های این دولت ها این است که  در بخش تحقق عدالت، عده ای زیر چرخ دنده های اجرای عدالت قربانی می شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها